אופטימיזציה למנועי חיפוש – SEO

אופטימיזציה למנועי חיפוש – SEO

המשמעות של אופטימיזציה למנועי חיפוש היא איך האתר שלכם יראה בתוצאות האורגניות של מנועי החיפוש. במקרה שלנו בישראל, זה כנראה יהיה מנוע החיפוש של גוגל. אתה עושה שינויים בצד הטכני של האתר שלך ובתוכן העמוד במטרה לשפר את המיקום שלך בתוצאות החיפוש.

כדי להבין את זה טוב יותר, נראה איך עובד מנוע חיפוש. לחברה כמו גוגל יש בוט, תוכנה ש"זוחלת" ברשת. התוכנה עושה את זה על ידי מעבר על קישורים. קישורים פנימיים בתוך האתר שלך שמעבירים את הגולשים מעמוד לעמוד וקישורים חיצוניים לעמודים באתרים אחרים. התוכנה מגיעה לעמוד, קוראת את הקוד, ומאחסנת את המידע. לאחסון המידע אנחנו קוראים "אינדקס", והמטרה הראשונה שלנו היא שגוגל "יאנדקסו" את האתר שלנו.

אם האתר שלנו מאונדקס, הוא מדורג בגוגל. יכול להיות שהוא ממוקם במקום מאוד נמוך, אבל יש לנו את הפונטציאל להגיע לדירוג גבוה יותר. דירוג הוא המקום שבו רואים את דף האינטרנט כשמישהו מכניס מילים לחיפוש בגוגל (שאילתא). כשאנחנו מכניסים שאילתא לגוגל, גוגל עושים את מירב המאמץ לתת לנו תשובה שהכי רלוונטית למה ששאלנו. התשובות הכי טובות יהיו מדורגות במקום גבוה יותר ואחרות במקום נמוך יותר.

גוגל רוצים לתת לנו את הפתרון שהכי טוב לנו. אם אנחנו שמחים בתוצאה שגוגל הביאו לנו, אנחנו נמשיך להשתמש בגוגל והם ימשיכו לעשות הרבה כסף. ולכן האינטרסים של גוגל לתת לנו את התוכן שהכי טוב לנו. בגלל שיש המון תנועה בגוגל כל יום, לנו יש אינטרס להיות מדורגים בגוגל במקום שהוא כמה שיותר גבוה.

הדירוג נקבע על ידי אלגוריתם מסובך שכולל מאות ואלפי פרמטרים כדי להחליט איזה תוצאות יופיעו לנו בחיפוש. אנחנו רוצים להתאים טוב יותר לפרמטרים שגוגל לוקחים בחשבון.

בפרמטרים של גוגל יהיו הנושאים שאנחנו מדברים עליהם בדף, הקישורים לעמוד, המבנה של העמוד ואפילו אם אנחנו נראים טוב בטלפון סלולארי. גוגל גם מדרגים את איכות העמודים שמקושרים אלינו. אם הם של מותג ידוע ורלוונטים לנושא שאנחנו מדברים עליו, גוגל מניחים שהמידע שלנו אמין. אם יש לנו קישורים מאתרים שלא קשורים לנושא שלנו והם בעצמם לא אמינים, הדירוג שלנו לא יעלה ויכול להפגע.

יש גם פרמטרים שלא בשליטתנו, כמו המיקום של מי שמעלה את שאילתת החיפוש, נושאים שמבוקשים כרגע בחיפושים ואירועים עכשויים. אבל אם אנחנו משפרים את הדירוג שלנו בגוגל נראה יותר תנועה לנכסים שלנו וכמובן נעלה את כמות הלקוחות וההכנסות שלנו.

במאמר הזה נדבר על עקרונות ה-SEO ואיך אתה יכול לשפר את המיקום שלך בגוגל.

טכניקות בסיסיות של SEO

למען האמת SEO הוא תהליך מתמשך. אין טקטיקה אחת שאפשר לעשות ואז האתר שלך מופיע פתאום במקום הראשון. יש הרבה משתנים שמשפיעים וגם את הפעולות שאנחנו עושים אפשר להמשיך ולשפר. אבל יש כמה פעולות בסיסיות שחייבים ליישם אותם כדי להצליח בחלק הזה נתמקד בהם כדי ליצור את הבסיס לקידום.

מנועי חיפוש מבוססים על היכולת לאנדקס עמודים, לכן חשוב לוודא שהאתר שלך זמין לבוטים של גוגל ושהם יכולים להגיע לכל עמוד באתר שלך. צנעי חיפוש אוהבים טקסט, זה המידע שהכי קל להם לעבד, אם התוכן שלך מבוסס על תמונות ולא על טקסטים, למנוע החיפוש יהיה קשה יותר לאנדקס את התוכן שלך.

מנועי חיפוש עוקבים אחרי קישורים, לכן הקישורים שלך צריכים להיות פשוטים ולא מבוססים על קוד javascript וכמובן לא על flash שכבר עבר מהעולם. לכל עמוד באתר צריך להיות לפחות קישור טקסט אחד פשוט שמגיע אליו.

היררכיית אתר

כדאי לבנות היררכיה "שטוחה" באתר ולא היררכיית "עומק". נראה איור חשל היררכיה שטוחה.

אנחנו רואים בראש את עמוד הבית. הקישורים מעמוד הבית מובילים לעמודים ברמה השנייה. עמודים כמו אודות, שירותים, בלוג וצור קשר. אם יש לנו כמה שירותים, הם יהיו תחת עמוד השירותים. לכל שירות ניצור עמוד מיוחד.

היררכיית עומק נראית כמו באיור הבא.

כמו שאפשר לראות, חלק מהתוכן קבור עמוק באתר, זה אומר שהגולש צריך להקיש על הרבה קישורים כדי להגיע לתוכן. זה אומר שגוגל צריכים להכנס לעומק האתר כדי לאנדקס את התוכן. ככל שגוגל הולכים יותר לעומק, יש פחות משקל לכל עמוד. כשגוגל רואים שצריך להקיש על כל כך הרבה קישורים כדי להגיע לעמוד, הם מניחים שהעמוד הזה פחות חשוב.

כשיש עמוד שאין אליו קישור משום עמוד אחר, אם גוגל מגיעים אליו הם מבינים שהוא ממש לא חשוב ולכן ידורג נמוך

יש כמובן מקרים יוצאי דופן. לפעמים יש יותר מידי קטגוריות ואי אפשר להראות את כולם באותה הרמה. לפעמים אנחנו רוצים תוכן שיגיע רק אחרי שהגולשים לחצו על תוכן מקדים אחר. אנחנו רוצים לבנות אתר שקל להתמצא בו כשהתוכן הכי חשוב לנו מקושר גבוה ובצורה ברורה.

מבנה קישורים

מבנה קישורים טבעי עם קטגוריות ועמודים או מוצרים הרבה יותר משמעותי ממבנה קישורים של מוצר123. באתר וורדפרס קל לשנות את מבנה הקישורים בתפריט הגדרות->מבנה קישורים. שם בחר את האפשרות של מבנה הפוסט כדי לקבל קישור עם השם של הפוסט ולא עם מספר המזהה שוורדפרס נותנים לו.

אנחנו רוצים שלכל עמוד יהיה קישור עם שם ייחודי עם תיאור של הנושא. לכל עמוד אנחנו גם רוצים תיאור עמוד ייחודי. קל לשנות את תאור העמוד עם תוסף וורדפרס yoast seo. תאור העמוד הוא מה שיופיע כשמחפשים את האתר שלך בגוגל. אתה לא רוצה לשים שם סתם מילות מפתח, אלא לכתוב משפט משמעותי שישכנע את הגולש ללחוץ על הקישור.

כותרות

אתה רוצה להשתמש בכותרות לאורך עמוד התוכן שלך. הכותרות צריכות להיות מוגדרות בהתאם לחשיבות שלהם. כותרת ברמה 1, כותרת ברמה 2 וכו'. כותרת ברמה אחת צריכה להיות רק אחת בעמוד. הרבה תבניות וורדפרס מגדירות את כותרת העמוד ככותרת ברמה 1, מה שאומר שאתה לא רוצה להשתמש שוב ברמה הזאת לאורך העמוד.

לכל תמונה אתר רוצה לתת שם שמתאר אותה ותגית alt מוגדרת. רק הערה קטנה על תמונות. אם התמונה היא תמונה אוירה ואין לה משמעות ספציפית, על פי חוקי הנגישות, צריך להשאיר את ה-alt שלה ריק.

מפת אתר

כדאי להכין מפת אתר ולרשום אותה בשירות search-console של גוגל. תוסף yoast יכין לכם מפת אתר כזאת באתר וורדפרס ויש הרבה כלים חינמיים ברשת שאפשר ליצור איתם בחינם מפת אתר. אתה יכול גם להשתמש בכלי של sceaming frog כדי לראות אותו סרוק כמו שגוגל רואים אותו. ככה גם תוכל לאתר קישורים שבורים באתר, לראות את הכותרות וההיררכיה שלהם, תיאור עמודים ומידע נוסף.

כדאי לעבור על כל עמוד באתר כדי לוודא שהכל מוגדר בו כמו שצריך.

קבלת ביצועי החיפוש של האתר שלך

גם אם אתה לא מתכוון להשקיע הרבה מאמצים ב-SEO, אתה חייב להתחבר למעקב ביצועי החיפושים של גוגל (search consile). זה שירותי שמוצע חינם על ידי גוגל שעוזר לך להבין מה ביצועי האתר שלך בחיפושים בגוגל. יש לך הרבה מידע שימושי, למשל באיזה עמודים יש לך שגיאות, איך אנשים מחפשים את התוכן שלך ועוד.

אתה לא חייב להרשם לשירות הזה כדי שהאתר שלך יופיע בגוגל, אבל היתרון שיהיה לך הוא ההבנה איך גוגל רואה את האתר שלך ואתה מקבל תובנות שיכולות לשפר את ביצועי האתר שלך בתוצאות החיפוש.

כשאתה נכנס בפעם הראשונה ל-search console, אתה צריך להכניס את האתר שלך למעקב. אחר כך תוכל להוסיף עוד אתרים על אותו החשבון. אחרי שאתה רושם את האתר, גוגל רוצים לוודא שאתה הבעלים של האתר.

אישור בעלות על אתר לגוגל

איך עושים את זה? גוגל יתנו לך קישור של קובץ להורדה. הורד את הקובץ למחשב שלך.

את הקובץ הזה אתה צריך להעלות לתיקייה הראשית של האתר שלך. הדרך לעשות את זה היא להכנס לחשבון האחסון של האתר שלך ושם להעלות את הקובץ לתיקייה הראשית. אחרי שתעלה את הקובץ, אתה לוחץ על הקישור שנמצא בשלב 3 כדי לוודא שהוא שם. אם העמוד נטען, אתה לוחץ על הכפתור שמאשר את הבעלות (verify).

יש עוד דרכים לאשר בעלות על אתר והן נמצאות בלשונית השנייה של האפשרויות. אחרי שהכל מסודר תוכל אחרי יום-יומיים להתחיל לראות נתונים על האתר שלך. אם האתר חדש, ה יקח קצת יותר זמן עד שהתוכן שלו יאונדקס ויתחילו לזרום נתונים.

מה אפשר לראות ב-search console

  • סקירה כללית – תוכל לראות את כל הקליקים שמגיעים מחיפושים בגוגל. תוכלו גם לראות שגיאות שיש באינדוקס של דפים באתר.
  • ביצועים – נראה השוואה של קליקים מול הופעות של האתר בגוגל. נוכל לראות גם נתונים של חיפושי תמונות ווידאו. בעמוד הביצועים תוכל לראות את השאילתות שאיתם מגיעים גולשים לאתר שלך
  • כיסוי – כאן אפשר לראות עמודים שיש בהם שגיאות.

כדאי מידי פעם להכנס ל-seach console כדי להסיק מסקנות לקבל כיוונים אליהם כדאי לקחת את הוכן שלך באתר.

מחקר מילות מפתח

חלק מרכזי ב-SEO הוא מציאת מילות המפתח הנכון שסביבן אתה כותב את התוכן שלך. מחקר מילות מפתח עוזר לכם להבין מה אנשים מחפשים. אחרי שיש את המידע הזה קל יותר לתכנן את התוכן בכיוון של מה שאנשים מחפשים. המילים האלה גם יעזרו לך ברכישת המודעות הממומנות.

את מחקר מילות המפתח נתחיל במחשבה על קהל היעד שלנו. הם יושבים מול המחשב, על מה הם חושבים? מה הם מחפשים? איזה מילים הם מכניסים לגוגל?

נניח שאתה מוכר שירות ניקיון לשטיחים. יכולות להיות לך שתי אסטרטגיות. קודם כל אתה רוצה דירוג טוב למשרד המקומי שלך. זה יכול להיות ניקוי שטיחים ברמת גן. אנחנו גם רוצים לכתוב מאמרים בנושאים שמעניינים אנשים, למשל איך מורידים כתם של קטשופ מהשטיח.

אם אני יודעת ש-1,000 אנשים מחפשים כל חודש ניקוי יבש לשטיחים ברמת גן ורק 20 מחפשים ניקוי שטיחים ברמת גן, אני אשקיע את המאמצים שלי בכתיבת תוכן על ניקוי יבש לשטיחים. אם כתמי יין יותר נפוצים מכתמי קטשופ, נדע על מה לכתוב את המאמר שלנו.

הכנסת מושגי חיפוש בגוגל

השלב הראשון שלנו יהיה לגשת לגוגל ולהכניס ביטויי חיפוש לתוכו.

גוגל יתנו לנו את הביטויים שהכי הרבה אנשים מחפשים. אפשר לראות שהתוצאה הראשונה היא ניקוי שטיחים בירושלים. זאת תוצאת חיפוש מקומית, כלומר גוגל נותנים לי אפשרות לחפש את השירות במקום שקרוב אלי, ובמקרה שלי זה בירושלים. אם אתה במקום אחר בארץ, כנראה תראה פה תוצאה אחרת.

אם אני אוסיף עוד אות בהמשך הביטוי, אני אקבל עוד קבוצת ביטויי חיפוש חדשים.

כל הביטויים האלה משמעותיים כשמדובר בקהל היעד שלי. אם השירות שלי כולל ניקיון של שטיחים מקיר לקיר, אני ארצה לשים באתר שלי עמוד שסובב סביב מילת המפתח הזאת.

אם אני רוצה לדעת איזה כתמים מטרידים אנשים, אני אכתוב את זה בגוגל.

שים לב שאני השתמשתי בביטוי ניקוי אבל אני רואה שהגולשים משתמשים בביטוי הסרה. אני יכולה לראות מה המילה הנכונה להשתמש בה מבחינת החיפוש של קהל היעד שלי.

אתה מתחיל לקבל רעיונות שעליהם כדאי לכתוב. כדאי לפתוח מסמך גוגל דוקס ולהתחיל לאסוף נושאים לכתיבה מתוך ההצעות של גוגל.

כלים למחקר מילות מפתח

יש כלי שעוזרים לבצע את המשימה של מחקר מילות מפתח.

keywordtool.io – פשוט מכניסים את ביטוי החיפוש ומקבלים רשימה של מילות מפתח ועוד מידע עליהן.

החיפוש של המילים ניקוי שטיחים הניב לי 179 מילות חיפוש שאנשים מחפשים בגוגל.

את התוצאות האלה אפשר לייצא לקובץ אקסל כדי לעבוד עליהם בנוחות ולתכנן את התוכן שלך.

נקח את התוצאה הראשונה של ניקוי שטיחים מחיר ונריץ אותה בגוגל. אנחנו רוצים לראות איזה תוצאות נקבל. נבין משם מי המתחרים שלנו, באיזה כותרות ובאיזה תיאורי דף הם משתמשים.

כלי מילות המפתח של גוגל

עכשיו אנחנו רוצים לקחת את רשימת מילות המפתח שהרכבנו ולהכניס אותה לכלי מילות המפתח של גוגל. הכלי הזה יהיה לך זמין אם פתחת חשבון פרסום בגוגל.

נכנס לכלי לתכנון מילות המפתח שנמצא בתפריט העליון של כלים והגדרות.

נכניס כמה מביטויי המפתח שראינו קודם.

אנחנו רואים מימין את מילות המפתח שהכנסנו ובעמודה הבאה יש לנו את נפח החיפוש של מילת המפתח הזאת. למטה נראה הצעות נוספות של גוגל למילות מפתח שמתבססות על הביטויים שהכנסנו.

חשוב לנו לראות מה נפח החיפוש של מילות המפתח. נרצה כמובן להתמקד בתוכן עבור מילות חיפוש בעלות נפח חיפוש גבוה יותר. אנחנו גם רואים תחרות על מילות המפתח. השילוב הכי טוב בשבילנו יהיה מילות חיפוש עם נפח חיפוש גבוה, אבל תחרות נמוכה.

זאת ההתחלה. בוחרים את מילות המפתח ומתחילים לרוץ עם תוכן איכותי באתר.

רוצה לקדם את האתר שלך עם שיטות מוכחות? השאר פרטים.

SEO על אתר לדוגמא

SEO הוא נושא מורכב ובלתי אפשרי ללמוד את הכל במאמר אחד. אבל עדיין אני רוצה לתת לכם כמה שיותר תוכן במסגרת המאמר הזה, כך שתדעו איך להתחיל ומה צריך לקחת בחשבון. יהיה לכם את הבסיס ומכאן תוכלו להתפתח וללמוד עוד או לקחת איש מקצוע שיעשה את העבודה, אבל תדעו מה לדרוש ומה התהליכים שהאתר שלכם צריך לעבור.

אני רוצה לדבר עכשיו על שלושה דברים.

  1. מה עושים טכנית כדי לדרג את האתר טוב יותר.
  2. מה עושים עם התוכן של האתר.
  3. איך בודקים איך ניראת החשיפה של האתר באינטרנט.

לקחתי אקראית את האתר itraveljerusalem.com לדוגמא. האתר מפנה לעמודים פנימיים של התוכן שיש לו בעמוד הראשי.

 

הדבר הראשון שאני מחפשת זה האם יש תמונה שיש בה מידע חשוב, אבל מכיוון שהיא לא מופיעה כטקסט, גוגל לא רואה אותה? ואכן כל הסליידר למעלה באתר מופיע כתמונות. אם אנחנו רוצים שהתוכן יהיה משמעותי לגוגל, כדאי יותר להשתמש בתמונות רקע ולשים עליהן טקסט חי. אם התוכן הזה חשוב לחיפושים, כדאי לשנות את זה.

כמובן שאני אפתח את האתר בטלפון כדי לראות האם הוא נראה טוב במסך הקטן. גוגל נותנים משקל גבוה לנוחות השימוש בניידים, ולכן זה נתון שחייב לקחת בחשבון.

עכשיו אני רוצה לדעת מה גוגל רואים באתר הזה. נכנסים לגוגל וכותבים site נקודותיים ואת שם הדומיין. במקרה הזה הוספתי גם את ה-he שבסוף כי אני רוצה את הדפים שבגרסה העברית של האתר.

אני רואה שהאתר מאונדקס וגוגל מצאו 3260 דפים באתר. בתוך התוצאות אני אמצא דפים שאני שמחה שהם שם, אבל יהיו דפים ואולי גם מסמכים שלא הייתי רוצה שיופיעו בתוצאות החיפוש.

בכניסה לדף פנימי אני אוכל לראות האם הכותרות של האתר מוגדרות כמו שצריך והאם יש רק כותרת ברמת h1 אחת. כדי לראות את הקוד של הדף עומדים עליו בכרום ולוחצים קליק ימני על העמוד. שם בוחרים את האפשרות של inspect. בצד הדף יפתח לכם הקוד של הדף ותוכלו לראות את הרכיבים שלו. אחרי מחקר, אני אוכל לדעת הביטוי שהכי מתאים להיות במקום של h1 בכל דף.

אם יש דפים שמאונדקסים ואנחנו לא רוצים אותם שם, נכניס את המידע הזה לקובץ robots.txt. באתר וורדפרס קל לגשת לקובץ עם תוסף yoast seo בתפריט הכלים של התוסף.

הצעד הבא יהיה לבדוק האם קיימת לאתר sitemap. כדי לבדוק את זה נכניס את כתובת האתר ובסיומה: sitemap.xml. גם התכונה הזאת קיימת בתוסף yoast לאתר וורדפרס. היא תופיע בתפריט כללי->מאפיינים. מפת אתר עוזרת לגוגל להתמצא באתר.

מהירות אתר

עכשיו נבדוק האם גוגל חושבים שהאתר יידידותי למכשירים ניידים. גוגל יגידו לנו האם הדף ידידותי וגם רשימה של שגיאות שנרצה לתקן.

השלב הבא יהיה לראות כמה האתר מהיר בגרסה הסלולארית שלו. נכנס לבודק המהירות של גוגל ונכניס את כתובת האתר. גוגל יגידו לנו האם הם חושבים שהאתר שלנו מהיר מספיק או לא. גוגל יתנו לנו ציון מהירות וגם רשימה של דברים שאנחנו צריכים לתקן כדי להרים את המהירות של האתר. תיקון של השגיאות שגוגל נותנים לנו ירימו את מהירות האתר ואת הדירוג שגוגל נותנים לנו. נוכל לראות גם את המהירות של טעינת האתר במחשב נייח.

עכשיו נכנס ל-search console ונראה מה קורה שם. על זה כבר דיברנו קודם, אז נדלג על השלב הזה.

בשלב הבא נבדוק את מבנה האתר עם הכלי של גוגל שעושה את זה. הכלי יראה לנו האם הדפים מותאמים לתצוגה עשירה של גוגל. תצוגה עשירה מזהה מבנים שמגדירים לגוגל את סוג התוכן בעמוד ומאפשרת להציג את תוצאת החיפוש בצורה מתאימה יותר. למשל חדשות, מתכונים וחוות דעת יוצגו בצורה מותאמת.

סריקת האתר עם screaming frog

הדבר האחרון שנסתכל עליו יהיה עם הכלי של sceaming frog. אפשר להוריד בחינם את הכלי, אבל בגרסה החינמית יש פעולות מוגבלות שאפשר לעשות. מה שהכלי הזה עושה הוא "לזחול" דרך האתר שלך באותה התורה שגוגל עושים את זה והוא עוזר לך לזהות בעיות. כשאתה מכניס את כתובת האתר תקבל רשימה של כל עמוד ותמונה שיש באתר.

נראה את הסטטוס של העמודים והתמונות. סטטוס של 404 יצביע על בעיה בטעינה של המשאב. זה כנראה אומר ששמנו קישור לעמוד או לתמונה שלא קיימים. אלו שגיאות שנרצה לתקן מיידית והן שגיאות שיחסית קלות לתיקון.

נוכל גם לראות את הכותרות שיש לכל העמודים. זה עוזר לנו לבדוק האם יש כותרות משוכפלות לעמודים ולתקן את הכותרות האלה. אותו הדבר עם התאור של העמוד. גם כאן לא נרצה תאורים משוכפלים.

הכלי הזה הוא מאוד חזק ואפשר לתקן איתו בקלות מגוון של בעיות באתר.

נעצור כאן, אתה מוזמן לקחת את השלבים שביצענו כאן ולעבור על האתר שלך. מפתיע עד כמה שינויים קטנים משפרים את איכות הדירוג שלך בגוגל.

אסטרטגיית תוכן

אחרי כל מה שאמרנו, אם אין לך תוכן טוב, אתה לא יכול לנצח. כדי להבין מה קורה באתר שלך, גוגל קורא את התוכן שיש לך באתר. קודם דיברנו על מחקר של מילות מפתח ועכשיו אנחנו רוצים לוודא שיש לנו תוכן טוב סביב מילות המפתח שמצאנו.

תוכן טוב הוא לא תוכן שמוצף במילות המפתח, כמו שהיו עושים פעם. היום גוגל חכמים יותר ויודעים יתר טוב לנתח האם מילות המפתח משולבות באופן טבעי בטקסטים שלך ולכן לדחוף אותם סתם לא יעזור לך. העקרון שצריך להנחות אותך זה תוכן שמביא מקסימום ערך לגולשים שלך. בתוך התוכן המעולה שלך שלב בצורה טבעית גם את מילות המפתח שמצאת.

כמה עקרונות בסיסיים:

  • כדאי לשלב את מילת המפתח בכותרת הראשית שלך.
  • כדאי לשים לפחות פעם אחת את מילת המפתח בתוכן שנמצא מעל לשטח הגלילה של הדף.
  • שים מילים נרדפות ומקבילות למילות המפתח כדי לחזק את הנושא של הדף.

גוגל חכמים, ואם אתה מנסה "לעבוד על המערכת" רוב הסיכויים שזה לא יקרה.

תשקיע את הזמן ביצירת תוכן שמתאים לעסק שלך בטבעיות, קל לצרוך אותו ונותן הרבה ערך לגולשים שלך ואתה תראה שגם גוגל יקדמו את התוכן הזה. כמובן שאתה לא חייב ליצור את התוכן לבד, ואתה מוזמן לפנות אלינו בנושא הקידום והתוכן של האתר שלך.

SEO לעסקים מקומיים

אם העסק שלך נותן שירותים מקומיים, כדאי להשקיע ב-SEO מקומי. יש תחומים שמשיקים לאופטימיזציה הכללית אבל יש נקודות שכדאי לשים אליהן לב כעסק מקומי.

הרצתי למשל חיפוש של המושג "עוגות בירושלים" בגוגל. אלו התוצאות שקיבלתי:

אנחנו רואים תצוגה עשירה של התוצאות, וזה משמעותי מאוד לקידום של העסק. זה מושך תשומת לב ובלחיצה על שם העסק אני יכולה ליצור קשר עם בית העסק או להכניס אותו לניווט בטלפון ולהגיע אליו בקלות.

SEO מקומי הוא עולם בפני עצמו ומגיע לו שנקדיש לו בהמשך מאמר בנפרד. כאן נראה רק את עקרונות הבסיס שחייבים להיות.

בניית רשומה של google my business

  1. קודם כל אתה מקים את העסק שלך בגוגל עסקים. העסק שלך מקבל עמוד עסק בגוגל ואתה נכנס למפות של גוגל.
  2. פרטי העסק שלך – השם, הכתובת והטלפון, חייבים להופיע באתר שלך בפוטר של כל עמוד באתר שלך.
  3. הדירוג שלך מופיע בעמוד עסק שגוגל בונים לך – חשוב לשמור על דירוג גבוה. אפשר לראות מי המדרגים של האתר ולהגיב לחוות הדעת שלהם. יותר דירוגים טובים = מקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

חשוב לשים לב, הפרטים של העסק שלך חייבים להופיע בכל מקום בדיוק אותו הדבר. אם אתה כותב את שם העסק בכתיב מלא, כתוב אותו ככה תמיד. אל תשנה בין מקום למקום כי זה מזיק לדירוג שלך בגוגל.

לעבוד עם מקדם אתרים מקצועי

אחרי שקראת את המאמר הזה, יכול להיות שיותר טוב לך לעבוד עם מקדם אתרים מקצועי. אתה יכול לבקש רשימת המלצות שעל פיהם תעשה את העבודה שאתר שלך, כמו רשימת מילות מפתח מומלצות ודפים שצריכים תיקון או לקחת מישהו שיעשה את כל העבודה.

לאופטימיזציה למנועי חיפוש יש פוטנציאל להגדיל בצורה משמעותית את התנועה לאתר שלך ולכן עבודה עם מקצוען קידום לאורך זמן תביא לך החזר בטוח על ההשקעה שלך. אין פה קסם של פעולה אחת וגמרנו, אתה רואה בעצמך שיש פה הרבה פרמטרים וגורמים שמשפיעים על הקידום של האתר שלך. SEO דורש מאמץ איכותי כדי להביא תוצאות משמעותיות.

השלבים לקידום אתר

השלבים שאותם יעבור מקדם מקצועי הם:

  • מעבר על האתר שלך לאיתור בעיות ולתכנון תכנים לאתר.
  • בניית אסטרטגיה לעבודה וביצוע העבודה, אופטימיזציה ותכנים.
  • מעקב חודשי אחרי התוצאות וביצוע שינויים כדי להגיע לתוצאות טובות יותר.

כמה עולה תהליך אופטימיזציה של אתר?

אם קראת את המאמר, אתה מבין בתהליכי קידום אתר הרבה יותר ממה שמבין בעל עסק ממוצע. אתה מבין גם שכדי להצליח להביא תוצאות, קידום אתר במחיר של 2,000 שקלים הוא לא אפשרי. אם זו הצעת המחיר שקבלת על קידום אתר, כדאי מאוד שתבדוק מה בדיוק אתה מקבל וכמה מקדם האתר מקצועי.

מחיר סביר לקידום אתרים מתחיל מ-5,000 – 4,000 שקלים לחודש וגם אז, אם תרצו קידום בקצב מהיר יותר המחיר יהיה גבוה יותר. המחיר תלוי כמובן במצב האתר שלכם כיום ובתחרות שיש בשוק בנישה שלכם. קידום אתר בנישה תחרותית יעלה גם 10,000 שקלים ויותר. קידום חנות עם מוצרים יתומחר אחרת מקידום אתר תדמית וקידום נישה תחרותית כמו עורך דין או ביטוח יתמחר אחרת מתחום לא כל כך תחרותי.

כמו כן, בגלל שיש פה את גוגל שגם בה אנחנו תלויים, יש קצב לקידום של התכנים ועבודה של חצי שנה היא אופטימלית להבאת תוצאות טובות מהאתר.

דגל אדום בקידום האתר

סימנים לזה שאתם נכנסים לעסקה לא טובה של קידום האתר שלכם:

  • מקדם אתרים מקצועי לא יכול להבטיח תוצאות מראש. הוא ישפר את המיקום שלכם, אבל להבטיח מקום ראשון בגוגל באופן גורף בפרסום, זה לא רציני. אולי יש למקדם הזה שיטות לא ישרות שבסופו של דבר יעשו לכם יותר נזק מתועלת.
  • המקדם צריך לתת לכם הערכה של השיפור שצפוי שתראו באתר. בדרך כלל לוקח כמה חודשים עד שתראו את התוצאות האלה.
  • אתם לא שמים באתר שלכם קישורים לאתרים אחרים בהבטחה שזה יעזור לקידום שלכם. זה רק מוריד את הדירוג של האתר שלכם אם יש בו קישורים לא טובים או לא נכונים לתחום שלכם.
  • אין דבר כזה תוצאות מיידיות. זו הזייה שמקדם אתרים ב-1,000 שקלים יציע לכם תוצאות מיידיות. SEO אמיתי לאורך זמן הוא הרבה עבודה והתוצאות לוקחות זמן.
  • אין מישהו שמכיר בדיוק את האלגוריתם של גוגל ויכול להבטיח שמה שהוא עושה עובד ב-100%. אין אף אחד עם יחס מיוחד בגוגל והאלגוריתם שלהם הוא אחד הסודות השמורים בעולם. כל פעולות הקידום מתבצעות על פי למידה לאורך השנים של מקדמים ועל פי המלצות שגוגל מוציאים.

אם אתה לא יכול להרשות לעצמך לקחת מקדם רציני, שב ללמוד את מה שיש במאמר הזה ודירוג האתר שלך ישתפר בוודאות. במקרה של קידום אתר, קידום זול יצא לך ביוקר.

אחד הדברים הכי חשובים בעבודה עם מקדם אתרים היא השקיפות. אם המקדם רוצה להראות לך תוצאות מדהימות אחרי חודש, כנראה שמשהו לא עובד שם כמו שצריך. למשל קידום של עמוד עם מילת חיפוש שאף אחד לא מחפש לעמוד הראשון בגוגל. זה אולי נראה מרשים לראות את האתר שלך במקום הראשון, אבל סביר שזה לא ממש מביא לך תועלת.

ולסיום, עבודה טובה על קידום האתר שלך יכולה להגדיל את ההכנסה שלך בצורה משמעות, אבל צריך לזכור שעבודת קידום גרועה עושה נזק. המשפט של "מקסימום זה לא יעבוד" לא מתאים לקידום אתר ויכולה לעלות מחיר גבוה.

אם הגעת עד לפה, כל הכבוד לך. חשוב לך להבין בקידום האתר שלך ואתה רוצה לדעת איך הדברים עובדים.

מוזמן להשאיר שאלות פה למטה בתגובות וכמובן לפנות אלינו כדי שנקדם את האתר שלך.

הרבה הצלחה, קרן.

רוצה לקדם את האתר שלך עם שיטות מוכחות? השאר פרטים.

הפסיכולוגיה של השכנוע

איך מגדילים רכישות וגורמים ללקוחות להגיד כן?

ששת העקרונות של צ'יאלדיני שכל בעל עסק חייב להכיר

ששה עקרונות

ששה עקרונות ששינו את עולם השיווק ההבנה איך עובד הראש שלנו כשאנחנו באים לבצע פעולה ואיך אפשר להשפיע על החלטות של אנשים.

איורים

בספר משולבים איורים שממחישים את הסיפורים שמספר צ'יאלדיני.

רק העיקר

הספר מכיל את תמצית הספר, רק את מה שחשוב לדעת כדי להבין את העיקרון וליישם אותו. וכמובן הכל בעברית.

כתיבת תגובה