האתר ככלי חשוב באסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלך

האתר ככלי חשוב באסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלך

האתר הוא כלי חשוב מאוד באסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלך. הוא משמש לאיסוף מידע או לעבודת המכירה עצמה. זו הזדמנות למבקרים להבין מה עושה אותך מיוחד, לתת להם מידע ולעזור להם להשלים את תהליך הרכישה. יכול להיות שאתה עובד עכשיו עם כמה ערוצים של שיווק העסק, מודעות בגוגל, פוסטים בפייסבוק ועוד, וכולם מביאים לקוחות שבסופו של דבר מגיעים לאתר שלך. מה שהופך את האתר לנדל"ן חשוב מאוד לעסק שלך.

המידע היום כל כך זמין, שאנשים מצפים לזה שהם יוכלו למצוא באתר שלך מידע בקלות ושהוא יהיה מדוייק, ואם זה לא קורה, האמינות שלך יורדת והם פשוט ימשיכו לאתר הבא. בשורה התחתונה: אם האתר שלך לא טוב, מאמצי השיווק שלך לא יצליחו להתקדם לרמה גבוהה. ואם האתר שלך לא מותאם לסלולארי, אתה כבר נמצא הרבה מאחורה. יש סיכוי טוב שיש לך מתחרה עם אתר שעובד כמו שצריך והלקוחות שלך פשוט ילכו אליו.

איך יוצרים חווית לקוח טובה באתר?

אתר שנותן חווית לקוח טובה הוא אתר פשוט שמושקעת מחשבה בבנייה שלו ושקל וברור לעבוד איתו. גם מישהו שמגיע אליו בפעם הראשונה אמור להצליח למלא את המשימות שהוא צריך בלי מאמץ. אנחנו רוצים שהאתר יקדם את המטרות העיסקיות שלנו ואת הצרכים של הלקוח. וכמובן שיתאים לקהל היעד שלנו.

אם יש לך אתר, אלו השאלות שאתה רוצה לבחון:

  1. האם הוא מותאם לסלולארי?
  2. האם הוא נטען כמו שצריך ובזמן סביר? אתר browserstack  יכול לעזור לך לבדוק איך האתר שלך עולה בכל מיני דפדפנים.
  3. האם האתר עונה על השאלות שיש לגולשים?
  4. האם תוך כמה שניות אפשר לזהות את המיתוג שלך באתר?
  5. האם האתר מעודכן?
  6. האם קל למצוא את המוצרים והשירותים שלך?
  7. האם כל מסמכי המדיניות שלך ברורים? משלוחים, החזרות, פרטיות וכו' אתה לא רוצה להיות חשוף לתביעה כי משהו לא היה ברור.
  8. איך האתר שלך נראה ביחס לאתרים של המתחרים שלך? אתה גאה באתר שלך או שאתה מקנא באיך שנראים האתרים של המתחרים שלך? אם אתה לא גהה באתר שלך, כנראה זה הזמן לשינוי.

קח את הזמן ותן הערכה כנה לאתר שלך. מומלץ מאוד גם לקבל פידבק מהלקוחות ומהעובדים שלך. הם יכולים להאיר נקודות שלא חשבת עליהם. ואם אתה מוכן לשלב הבא, צור איתי קשר כדי לעבור על האתר ולראות איך אפשר להוציא ממנו מקסימום תוצאות.

איך בונים את האתר לעסק?

אם אתה לא עושה את זה בעצמך, או אין לך צוות בעסק שעושה את זה, אתה רוצה לקחת מישהו מקצועי לבניית האתר שלך.

כשאתה בא לבנות אתר יש שני דברים שאתה צריך, שהוא יראה טוב ושיעשה את העבודה. היום, עם מערכת וורדפרס, אפשר לקבל את התוצאות האלה בעלויות הרבה יותר סבירות ממה שהיה פעם, כשהיה צריך לבנות את האתר מאפס.

בעיה אחת היא שהרבה פעמים מי שיודע לעצב, לא ידע לבנות את האתר. אבל זה עוד בסדר, כי הוא יהיה מודע לזה. הבעיה השנייה היא שמי שבונה את האתר, בדרך כלל לא בקיא בתחום העיצוב, ואז הוא בונה אתר שלא נראה כמו שצריך.

אז איך מוצאים את המישהו הנכון לבניית האתר שלך?

הכי טוב זה למצוא מקום שעושה את כל העבודה. את העיצוב, הבנייה, הקופירייטינג… הכל עד למסירת אתר שלם. למה? כי כשאתה לוקח מישהו לעצב אתר ואז מישהו בלי קשר שיבנה אותו, אתה עובד קשה על לתאם בין השניים ותמיד כל אחד יכול להגיד שהשני מעכב אותו… וחוץ מזה, זה יעלה לך הרבה יותר לקחת שני אנשים שיעשו עבודה במקום אחד.

ואיך אתה בודק שמי שמולך באמת מקצועי? קודם כל אין כמו התרשמות ראשונית. בקש לראות 10 אתרים לדוגמא ממי שבונה את האתר. למה כמות כזאת? כי זה נותן מושג על איך האתרים נראים בתחומים שונים וגם מונע את זה שיש לבונה האתרים אתר אחד או שניים שהוא מראה לכולם, אבל אין לו באמת ניסיון.

אם אהבת את מה שאתה רואה, השלב הבא היא לקחת אתר או שניים מבין הדוגמאות ולהתקשר למזמין האתר, לשאול על תהליך העבודה. כאן כבר כדאי לבקש מבעל המקצוע המלצה על האתרים שכדאי לבדוק, כי הרבה פעמים, בעל האתר הוא לא המזמין הישיר של העבודה, ואז אתה יכול להתקשר למישהו שבכלל לא היה בקשר עם מי שבנה את האתר.

גם פה, כמו בהרבה תחומים אחרים, לא כדאי להתפתות למחירים נמוכים מידי. כבר הגיעו אלי כמה אתרים של אנשים שניסו לחסוך ובסוף שילמו כפול. מישהו מקצועי לא יבנה לך אתר ב-2,000 שקלים. ואם זה הכיוון שלך, אני מציעה לחכות עד שיהיה לך תקציב יותר גבוה ואז לעבוד לביצוע.

כמה אמור לעלות אתר?

זה כמו לשאול כמה עולה רכב… תלוי. יש הרבה גורמים שמשפיעים על עלות של אתר. העיצוב, הבנייה, פונקציונליות נוספת, קופירייטינג, עיבודי תמונה נדרשים… אז מאוד קשה לתת הערכת מחיר ללא הבנה מה הלקוח צריך. אבל אם ננסה לעשות את זה פשוט אז מחיר של אתר יהיה בסדרי גודל הבאים (אל תתפסו אותי במילה, זה רק כדי לתת ספר גודל. בסוף כל פרוייקט מתומחר לפי הצרכים של הלקוח…):

אתר תדמית פשוט (עם עיצוב, אבל ללא עיבודי תמונה מיוחדים או קופירייטינג) יעלה בטווח המחירים של 5,000-8,000 ₪. תלוי כמובן בכמות הדפים ובמורכבות של העיצוב המבוקש. אפשר למצוא מחירים נמוכים יותר בלי בעיה, אבל אז כדאי לבדוק שאתם באמת תקבלו בסוף מוצר איכותי.

אם רוצים אתר תדמית שכולל גם קופי, זה מוסיף לפחות 2,000-3,000 ₪ לאתר, תלוי בכמות והמורכבות של הטקסטים. ואם האתר שלכם צריך לעשות משהו מיוחד (כמו מחשבונים או משהו כזה) אז הצעת המחיר ממש תלויה במה שאתם צריכים. אתר כזה יהיה בדרך כלל בסדרי גודל של 15,000 ₪ ומעלה.

אתר מכירות פשוט יעלה בטווח 8,000-15,000 ₪. שוב תלוי במורכבות של מה שאתם מבקשים. וגם כאן, אם אתם צריכים דברים נוספים, כמו הזנת כמות של מוצרים, קופירייטינג או פונקציונליות נוספת לאתר, המחיר של האתר יעלה.

אחד הסימנים הראשונים לזה שאתם הולכים לקבל מוצר איכותי הוא שאתם מבקשים הצעת מחיר ולא מקבלים אותה. פשוט ככה. אם מישהו נותן לכם הצעת מחיר בלי לשוחח איתכם ולהבין מה אתם צריכים, הוא לא יוכל להביא לכם מוצר איכותי שעובד. שיחה עם הלקוח ושאלות עומק הם סימן שיושב מולכם מישהו מקצועי שרוצה להוציא בשבילכם מוצר איכותי, ולא רק לבנות אתר שבסופו של דבר לא יתרום הרבה לעסק שלכם.

כנסו לאתר של מי שבונה לכם את האתר. איך האתר שלו נראה, מה התכנים שיש לו שם. אם הוא מבין בשיווק, יש לכם יתרון של עין שמסתכלת לא רק על איך האתר נראה, אלא גם על איך הלקוחות יראו ויעבדו איתו. בניית אתר היא אבן דרך חשובה לעסק שלכם וכדאי לעשות את זה נכון מהתחלה.

האם כדאי לבנות אתר לבד?

אם אתה מומחה בבניית אתרים, עיצוב וקופירייטינג, בטח. אם לא, תהליך של בניית אתר הוא ארוך והוא קצת כמו פאזל שאתה לא ממש יודע לאן כל חלק שייך. ברוב המקרים שראיתי עסקים שרצו לבנות בעצמם אתר ללא ניסיון, האתרים לא היו נראים טוב, ואף לקוח לא היה עובד איתכם עם אתר כזה. אז מראש חבל על המאמץ, חכה שיהיה לך תקציב לאתר כמו שצריך.

האפשרות השלישית היא ללמוד ברצינות לבנות אתר. אם יש לך את הזמן והסבלנות, אתה יכול לעשות את זה לבד.

מה המטרה של האתר שלך?

לכל אתר יש מטרה. יש אתרים שהמטרה שלהם היא לתת מידע, יש כאלה שאוספים לידים ויש כאלה שמוכרים בהם מוצרים. המטרה היא הפעולה שאנחנו רוצים שמי שמגיע לאתר יבצע.

עכשיו, תלוי בקהל שלך, אבל יש לך 2-6 שניות לשכנע את הגולש להשאר באתר. מגיעים לאתר, מעיפים מבט ומחליטים האם להשאר או להמשיך הלאה.

הכי אידאלי מבחינתנו זה לשלוח תנועה לעמוד ממוקד, עמוד נחיתה, ולא באופן כללי לאתר. בעמוד כזה אנחנו יכולים לחזק את ההחלטה של הגולש להשאר ולתת לו ויזואלית מידע שיעזור לו להחליט שהוא הגיע למקום הנכון. נשמח שתגיע תנועה גם לעמוד הבית של האתר, אבל לא נשלח לשם תנועה באופן ישיר. זה העמוד שיביא הכי פחות המרות, כי בדרך כלל הוא לא מספיק ממוקד.

עמוד נחיתה עם מטרה

יש ארבעה סוגים עיקריים של עמודי נחיתה.

עמוד טיזר – עמוד שנותן לגולש מינימום מידע וכל המטרה שלו היא ליצור סקרנות ולמשוך את הגולש לפעולה ראשונית. למשל כשמשיקים מוצר חדש ואנחנו רוצים שהלקוח יבצע הזמנה מוקדמת, או ישתף עם חברים. אפשר להשתמש בעמוד כזה גם כדי לסנן לקוחות. נניח שאני מוכרת מיחזור משכנתא, אני לא רוצה שכל האנשים יפנו אלי, אלא רק אלה שיש להם את התנאים המתאימים. מה שאפשר לעשות זה לשים שאלון מקדים שרק מי שעונה על השאלות בהתאם למוצר שלי, יעבור לעמוד הבא.

עמוד לידים – המטרה של העמוד הזה היא לגרום לגולשים להשאיר את הפרטים שלהם, בדרך כלל תמורת משהו כמו ספרון או הנחה. עמוד טוב יהיה עם המסר בחלק העליון של הדף, יהיה פשוט ויתן ערך גבוה.

עמוד ויראלי – המטרה של העמוד הזה לגרום לגולשים להביא איתם את החברים שלהם. אפשר גם לתת פרס למי שמשתף הכי הרבה את העמוד או שמביא הכי הרבה נרשמים.

עמוד מכירה ארוך – עמוד אחד שיהיה בו את כל המידע על המוצר שלך, מה התועלות, מה הוא עושה, עדויות של לקוחות והצעה מיוחדת למי שקונה היום. המטרה של העמוד הזה היא מכירות של מוצר מסויים ומשתמשים בו הרבה בשיווק שותפים.

יש הרבה מקומות שאפשר לקבל מהם השראה לעמודי נחיתה בעיקר באתר פינטרסט ששם יש מגוון גדול של עמודים.

5 שלבים בבנייה של עמוד נחיתה

  1. להגדיר מה המטרה – מה צריך לקרות.
  2. מה המידע שאתה צריך לקבל מהלקוח.
  3. להבין מה אתה רוצה שהגולש יעשה.
  4. מה ישכנע את הגולש לעשות את זה.
  5. לעקוב אחרי התוצאות.

בכל עמוד נחיתה חשוב שיהיו:

  • הסבר של ההצעה שלך.
  • כותרת מושכת מאוד.
  • עדויות של לקוחות.
  • קריאה חזקה לפעולה.

כל הזמן חשוב לראות איך עובד העמוד ולעשות שיפורים כדי שהעמודים ימירו כמה שיותר תנועה. עמוד שעובד טוב יותר, מביא יותר מכירות, בלי להביא אליו יותר אנשים. אם 100 אנשים מגיעים לעמוד ויש לי 5 מכירות, אז יש לי 5% של המרה. אבל אם אני מצליחה למכור ל-10 אנשים מתוך ה-100 שהגיעו, אני מרויחה יותר, בלי יותר מאמץ.

משהו שחשוב לזכור, אנשים כבר כמעט ולא קוראים באינטרנט, הם סורקים בעיניים. זה אומר שלא צריך להציף את העמוד במילים, אלא לכתוב בצורה שקלה לקריאה ורק את מה שחשוב. אתה צריך להכיר את הקהל שלך ולכתוב בדיוק את מה שמתאים להם.

ואם בא לך לקבל חוות דעת על עמוד הנחיתה שלך, תשאיר פה בתגובות תאור של המטרה של העמוד וקישור.

בהצלחה!

הפסיכולוגיה של השכנוע

איך מגדילים רכישות וגורמים ללקוחות להגיד כן?

ששת העקרונות של צ'יאלדיני שכל בעל עסק חייב להכיר

ששה עקרונות

ששה עקרונות ששינו את עולם השיווק ההבנה איך עובד הראש שלנו כשאנחנו באים לבצע פעולה ואיך אפשר להשפיע על החלטות של אנשים.

איורים

בספר משולבים איורים שממחישים את הסיפורים שמספר צ'יאלדיני.

רק העיקר

הספר מכיל את תמצית הספר, רק את מה שחשוב לדעת כדי להבין את העיקרון וליישם אותו. וכמובן הכל בעברית.

כתיבת תגובה