טיפים לפרסום ממומן בגוגל אדס

טיפים לפרסום ממומן בגוגל אדס

מנוע החיפוש של גוגל נמצא בשימוש יומיומי כמעט אצל כולם. פרסום ממומן בגוגל הוא אחד הכלים הכי יעילים של עסקים להגיע ללקוחות שלהם בצורה ממוקדת ויעילה.

יתרונות לפרסום ממומן בגוגל אדס

  • היתרון הגדול של המודעות הוא שהמודעה שלך מופיעה בתוצאות הפרסום לפני המודעות האורגניות ותופסת מייד את תשומת שלב של הגולש.
  • מעבר לזה, לגוגל שיתופי פעולה עם מיוני אתרים שמראים את המודעות שלהם, והיכולת שלך להגיע לקהלים גדולים היא עצומה.
  • יש לך מדידות שנותנות לך אפשרות להבין מה כדאי לעשות ואיך לשפר את המודעות שלך.
  • התוצאות מהירות. קידום אורגני בגוגל הוא דבר מצויין שאני ממליצה לכל אחד לעשות והוא ראייה לטווח רחוק. אבל בינתיים, אם אתה רוצה תוצאות מהירות, פרסום ממומן יתאים לך. קידום ממומן גם נותן אפשרות לבדוק בתורה מהירה את האפקטיביות של מילות חיפוש ואפשר להשתמש במידע הזה גם לקידום האורגני אחר כך.
  • לגוגל יש אפשרות של פרסום רימרקטינג. כלומר לפרסם לגולשים שכבר התעניינו באתר שלך ולחזור אליהם במקומות שונים.

קל לראות שיש הרבה עסקים שיכולים להרוויח בצורה משמעותית מקידום של העסק שלהם בגוגל.

סוגי מודעות בגוגל אדס

כחלק מקמפיין הפרסום שלך תצטרך להחליט באיזה סוג של מודעות אתה רוצה להשתמש. לגוגל מספר סוגים של מודעות שמתאימות למטרות שונות של פרסום.

  • מודעות טקסט פשוטות, המודעות שכולנו מכירים מדף החיפוש של גוגל.
  • מודעה עם הרחבות. מאפשרת לשים מספר טלפון, ניווט לעסק ועוד אפשרויות שבשימוש נכון יעלו את אחוזי ההמרה של המודעות.
  • מודעה לרשת המדיה. מודעות שמופיעות באתרים שונים בפורמט של תמונה.
  • מודעת וידאו שיכולה להופיע באתרים שונים או ביוטיוב.
  • מודעה לפרסום אפליקציות.
  • מודעת מוצר. במודעה הזאת יש פרטים על המוצר, כך שפחות אנשים לא רלוונטים לוחצים על המודעה.

למה חשוב לשים לב במודעה ממומנת של גוגל

למודעה בגוגל יש כותרת, שהמטרה שלה היא לתפוס את תשומת הלב של הגולש. כתובת הקישור. תאור המודעה ואם בוחרים אז גם הרחבות למודעה.

כדי ליצור מודעה מוצלחת, 4 עקרונות חשובים שכדאי לחשוב עליהם.

  1. הדבר הכי חשוב הוא לחשוב על מה שהקהל שלך מחפש.
  2. יש לך עוד מתחרים, נסה לבלוט מעל כולם.
  3. יש מילים שמעודדות הקלקה וכדאי להשתמש בהן. "מבצע", "לזמן מוגבל" וכו'
  4. כדאי לבדוק שימוש בהרחבות למודעות על מנת להגדיל אחוזי המרה.

הרחבות למודעות גוגל אדס

רוב המודעות שמפורסמות בגוגל הן מודעות טקסט פשוטות עם המבנה שדיברנו עליו בסעיף פה למעלה. אחת הדרכים למשוך יותר גולשים למודעות שלך היא על ידי שימוש בהרחבות של גוגל.

  • הרחבת קישורים נוספים – מאפשרת להוסיף קישורים לעמודים פנימיים מתחת לקישור הראשי.
  • מודעת התקשרות – מאפשרת התקשרות ישירה במודעות דרך הנייד. מתאימות מאוד לנותני שירותים מיידים כמו מנעולן.
  • מודעות ניווט – מאפשרות ניווט דרך מפות גוגל.

בכל מקרה כמו תמיד, נכון לנסות מודעות שונות ולראות מה המודעה שעובדת לכם הכי טוב.

בניית עמוד נחיתה מתאים

עמוד הנחיתה שאליו מוגיעים הגולשים אחרי שהם לוחצים על המודעה קריטי להצלחת הקמפיין שלך. הפנייה ישירות לאתר בהרבה מקרים לא תהיה טובה ותתן תוצאות לא מוצלחות לקמפיין לא בגלל שהוא לא טוב, אלא בגלל שהגולש לא הגיע למקום הנכון.

במה כדאי להתמקד כשבונים עמוד נחיתה?

  • דף הנחיתה חייב להתאים לקהל היעד שלו ולהכיל טקסט שמוביל את הגולש לנקוט בפעולה.
  • לדף הנחיתה חייבת להיות מטרה אחת מוגדרת.
  • הכותרות הן אחד המרכיבים החשובים בדף, הן הדבר שהכי הרבה אנשים קוראים והן אלו שיובילו להמשך השהות בדף שלך.
  • הדף חייב להתאים לנייד. רוב האנשים גולשים היום מטלפון נייד.
  • הפעולה שהגולש צריך לבצע צריכה להיות ברורה וקלה לביצוע.

אסטרטגיות לבחירת מילות מפתח

מילות מפתח הן המונחים שאתה המפרסם נותן לגוגל כדי להגדיר מתי תופיע המודעה שלך. כמו כל תהליך פרסומי, כדי להגיע למילות המפתח שעובדות הכי טוב, אתה עובר תהליך של ניסוי וטעייה, אבל יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון שאתה בוחר את מילות המפתח שלך.

  • תחשוב כמו הלקוח ולא כמו העסק. כנס לראש של הלקוחות וחשוב מה הם מחפשים כשהם רוצים למצוא שירות או מוצר כמו שלך.
  • תראה מה המתחרים שלך עושים. זה יכול לתת לך הרבה רעיונות שלא חשבת עליהם.
  • בחר מילים שכמה שיותר אנשים מחפשים, קוראים לזה ביטויים עם נפח חיפוש גבוה.
  • בחר ביטויים שבהם התחרות יחסית נמוכה.
  • השתמש בביטויים בעלי "זנב ארוך" כדי למקד את קהל היעד של המודעה.
  • העזר בכלי מתכנן מילות המפתח של גוגל, הוא נמצא בתפריט הכלים של חשבון הפרסום שלך.

איך כותבים מילות מפתח נכון בקמפיין גוגל אדס

מילות המפתח הן אלה שמגדירות לגוגל מתי להציג את המודעה שלך. כלומר, באיזה חיפושים של הגולש תופיע המודעה. יש כמה אפשרויות לכתיבת מילות המפתח בקמפיין של גוגל, וכל אחת מהן נותנת תוצאות שונות. מומלץ לשלב בקמפיין כמה אפשרויות של כתיבת מילות מפתח ולראות מה מביא לך את התוצאות הכי טובות.

התאמה רחבה

אם כותבים ביטוי מפתח בצורה הפשוטה שלו, גוגל מוסיפים לאפשרויות החיפוש עוד צורות של הביטוי כמו יחיד/רבים וחיפושים עם קשר לביטוי המפתח שלך.

למשל, אם כותבים בניית אתרים יופיעו גם מושגים כמו בניית אתר, חברת בניית אתרים וכו'

היתרון הוא שגוגל יוסיפו לנו מונחי חיפוש רלוונטים שיביאו עוד גולשים, גם ממושגים שלא חשבנו עליהם. החסרון הוא שיכולים להיות ביטויים שפחות רלוונטים למה שאנחנו צריכים, ואז יהיו קליקים מיותרים. למשל מושגים שקשורים לאתר בנייה…

התאמה רחבה +

אפשר למקד יותר את ביטוי המפתח על ידי הוספת + לפני מילת החיפוש. במקרה הזה גוגל יראו את המודעה שלך גם כשיש הטיות לביטוי, כמו יחיד/רבים, אבל ישמרו על גרסאות שקרובות לביטוי שלך.

למשל אם כותבים +בניית + אתרים, המודעה תופיע גם לביטוי כמו בניית אתר תדמית.

היתרון הוא שהחשיפה גדלה גם לביטויים קרובים שמביאים עוד לקוחות רלוונטיים. החסרון הוא שיש פה צמצום, כי אם כתבת ביטוי מפתח כמו +אתר +תדמית, לא תופיע כשמישהו יחפש אתר מכירות.

התאמה לביטוי " "

התאמה של ביטוי בתוך "" תציג את המודעה שלך כשביטוי מופיע בחיפוש כמו שהוא, ללא שינוי.

למשל אם כותבים "בניית אתר", אז המודעה תופיע גם אם מישהו מחפש "בניית אתר תדמית", אבל לא תופיע אם מישהו מחפש "בניית אתרים".

יתרון מיקוד של הגולשים והופעה לעיני גולשים שמחפשים בתורה יותר ממוקדת את מה שיש לך להציע. חסרון המודעה שלך לא תופיע בהמון חיפושים שרלונטיים למה שאתה מפרסם.

התאמה מדוייקת [ ]

שימוש בסוגריים מרובעים יגרום לגוגל להראות את המודעה שלך רק למי שחיפש את הביטוי בדיוק, בלי הטיות ובלי שינויים ותוספות.

יתרון מבטיח התאמה מקסימלית לחיפושים של הגולשים. חסרון שהמודעה תופיע למספר מאוד מצומצם של גולשים. יש הרבה אנשים שלא יכתבו את מונח החיפוש בדיוק כמו שאתה כתבת.

מילות מפתח שליליות

מילות מפתח שליליות אומרות לגוגל מתי לא להראות את הפרסום שלכם. כשאתה כולל מילות מפתח שליליות בקמפיין שלך אתה מונע מהמודעה להופיע לאנשים לא רלוונטיים. למשל, אם אתה בונה אתרי מכירות בלבד, כדאי להוריד את המילה "תדמית" מאפשרויות החיפוש. ככה אנשים שמחפשים אתר תדמית, ולא מתאימים לך, לא יראו את המודעה.

כשאנשים לא מתאימים לא רואים את המודעה שלך, דירוג המודעה שלך עולה מכיוון שיש פחות הופעות ללא קליקים למודעה. גם האנשים שרואים את המודעה מתאימים יותר, ולכן יהיו יותר קליקים רלוונטים על המודעה.

אז מה כדאי לעשות? לבנות מאגר של מילות חיפוש שמשתמש בסוגים שונים של צורות חיפוש ולראות מה עובד הכי טוב.

למה הקמפיין שלי לא עובד

יש כמה סיבות לכך שהקמפיין שלך לא מביא את התוצאות הרצויות, אבל יש כמה דברים שקל לבדוק ולשנות.

  • מילות המפתח שלך לא נכונות. אתה חייב להכיר את המילים שהלקוחות שלך מקלידים כדי לחפש את המוצרים שלך. אל תשכח גם את השימוש במילות מפתח שליליות.
  • אין לך חלוקה נכונה לקבוצות מודעות. כשאתה שם בתוך קבוצת מודעות אחת מספר שירותים ומוצרים, אתה לא יכול לבצע אופטימיזציה וביצועי מוצר אחד משפיעים על האחר.
  • מודעות פשוט לא מספיק טובות. הקופירייטינג או התמונות במקרה של רשת המדיה, לא עושות את העבודה.
  • התקציב נמוך מידי. כשאתה שם תקציב חודשי נמוך (פחות מ-1,000 שקלים), הקמפיין מנצל את התקציב מהר מאוד ומפסיק לרוץ עד למחרת.

רימרקטינג

רימרקטינג הוא אחד הכלים החזקים של השיווק באינטרנט. המשמעות של רימרקטינג היא שיש אנשים שכבר הביעו התעניינות במוצר שלך, למשל נכנסו לאתר או לדף הנחיתה שלך, גוגל (וגם חברות אחרות, כמו פייסבוק) מסמנים את הגולש הזה ויודעים שהא היה באתר שלך. אתה יכול לבקש שהמודעות שלך יופיעו אצל אנשים שכבר היו באתר שלך, הם כבר מכירים אותך, הביעו עניין ונחשבים ללקוחות "חמים" שיותר קל למכור להם.

כשאתה נמצא באתר ומרגיש שהוא "רודף אחריך" עם הפרסומות, זה בדיוק פעולה של רימרקטינג. המעקב הזה מתבצע על ידי הטמעה של קוד באתר שלך. בכל פעם שהקוד מופעל גוגל שומרים את הנתונים של הגולש ויכולים להשתמש בו אחר כך.

את הקוד לרימרקטינג כדאי להטמיע דרך הקוד של גוגל אנליטיקס, שנותן לכם הרבה מידע חיוני על האתר שלכם ובדרך גם מאפשר לעשות פרסום רימרקטינג בגוגל אדס.

מה עושים עם קמפיין שלא עובד?

יש הרבה סיבות לקמפיין שנתקע, אבל יש כמה פעולות שיעזרו לך להתניע את הקמפיין ולאתר את הבעיה.

  • קבוצת המודעות צריכה להיות בעלת מכנה משותף. כשאתה בונה קבוצת מודעות שיש בה מילים שלא רלוונטיות לחלק מהמודעות, הציון של המודעה שלך יורד וכך גם החשיפה.
  • התקציב שלך לא מספיק. לפעמים הקמפיין יכול להביא תוצאות טובות, אבל הוא לא רץ מספיק פעמים כדי לעשות את זה והתקציב נגמר.
  • להגדיל מה שעובד להקטין מה שלא. יש מילות מפתח שלא עובדות טוב? תוריד אותם מהקמפיין. יש כאלה שעובדות מעולה? תגדיל את התקציב שלהם. ותמיד צריך לראות שיש מספיק מילות מפתח לקמפיין, ואם אין מספיק, להוסיף עוד ביטויים איכותיים.
  • לנסות ושוב לנסות. כל הזמן צריך לנסות גרסאות שונות של כותרות וטקסטים עד שמגיעים לתוצאות המקסימליות. לפעמים שינוי של מילה אחת יכול להיות משמעותי לאחוזי ההמרה שלך. כדאי לעשות גם טסטים על ההרחבות שאפשר להוסיף לקמפיין.
  • הוספה של תמונות לקמפיין רשת המדיה. לקמפיין ברשת המדיה יש אפשרויות שונות של גדלים לתמונות. אם לא שמת את כל הגדלים האפשריים, כדאי להוסיף עוד תמונות כדי לתת לגוגל יותר מקומות אפשריים לחשוף את המודעה שלך.
  • שיפור של דף הנחיתה. אם אנשים לוחצים על המודעה, אבל אין המרה ללקוחות, שיפור של דף נחיתה יכול להשפיע על התוצאות. דף נחיתה צריך להיות רלוונטי, עם קופרייטינג חזק וקריאה לפעולה. הוא חייב להיות מותאם  לנייד ולכלול דרך פשוטה וברורה לביצוע של מה שאתה מצפה מהגולש.

האם לקחת חברת פרסום או לנהל לבד את קמפיין גוגל שלך

יש לך פה הרבה מאוד דברים שיכולים לעזור לך לנהל קמפיין בגוגל. ומאמר שמסביר איך להקים קמפיין גוגל צעד אחרי צעד. אז האם כדאי לנהל את קמפיין הגוגל שלך לבד, או שיש יתרונות לניהול קמפיין מקצועי?

היתרון הגדול של ניהול קמפיין לבד הוא חסכון התשלום לחברת הפרסום. אבל צריך לדעת שבדרך כלל התוצאות של פרסום בידיים לא מיומנות יהיו מוגבלות עד לא קיימות. כדי לפרסם לבד כדאי ללמוד בצורה מקצועית את סודות הפרסום בגוגל, השאלה אם אתה רוצה לעשות את זה…

ומה היתרונות של חברת פרסום?

  1. מערכת הפרסום של גוגל מורכבת מהרבה אופציות ואפשרויות שכל אחת מהן משפיעה על תוצאות הפרסום שלך. מפרסם מיומן יודע לנצל לטובתך את כל התכונות של מערכת הפרסום.
  2. מפרסם עובד לפי אסטרטגיות.המשמעות היא שגם אם הוא רואה שקמפיין לא מביא כרגע את התוצאה הרצויה, הוא יודע לא לעצור הכל אלא להמשיך, לעשות אופטימיזציה ולהביא את התוצאות הרצויות (קצת כמו שוק המניות…)
  3. קמפיין הוא לא רק הצד הטכני של מערכת הפרסום, הוא דורש מחקר מקיף של מילות מפתח, של קהל היעד, של שינויים בשוק, של מתחרים… כשאתה לא לוקח את כל אלה בחשבון, התוצאות שלך לא יהיו מקסימליות.
  4. קמפיין לא מתחיל ונגמר בגוגל, משולבים בו אתר, דף נחיתה, קמפיין מיילים ועוד. מפרסם יודע לקחת את כל הכלים שהוא יכול להשתמש בהם ולהביא את העסק שלך למקסימום רווחים.
  5. קמפיין הוא לא "שגר ושכח". רק מעקב מתמיד אחרי התוצאות וביצוע אופטימיזציה קבועה יביא את התוצאות הכי טובות שניתן להגיע אליהן.
  6. ודבר אחרון, כשמישהו אחר מביא לך את הלידים, לך יש זמן וראש פנוי לטפל בהם ולהפוך אותם ללקוחות.

אז בשורה התחתונה, מה כדאי לעשות? אם אתה או אחד העובדים בעסק שלך לוקח את העניין של הפרסום בגוגל ברצינות ומוכן להשקיע כמה חודשים וניסוי וטעייה כדי ללמוד את המערכת, זאת יכולה להיות אופציה מעולה בשבילך. אבל אם לא, כדאי לחשוב מה התקציב ההתחלתי שאתה רוצה להקציב לפרסום ולפנות למישהו מקצועי שיעשה את העבודה.

שאלות נפוצות על קידום ממומן בגוגל

אם אני מבצע קידום אורגני לאתר שלי, האם אני צריך גם קידום ממומן?

פרסום אורגני ופרסום בתשלום הם תהליכי מכירה שמשלימים זה את זה. הפרסום הממומן אינו פוגע בקידום האורגני, אלא מיועד להבאת תוצאות יותר מהירות בעלויות לא גבוהות ומסיע לאיסוף מידע חשוב לביצוע פעולות רימרקטינג בגוגל ובפלטפורמות אחרות.

כמה כסף אני צריך להקציב לפרסום כדי לנהל קמפיין אפקטיבי בגוגל?

התקציב תלוי בך ויכול להתחיל גם ב-500 שקלים לחודש. אבל המשמעות של תקציב נמוך היא שלוקח יותר זמן ללמוד מה עובד ולהביא לתוצאות המחזירות את ההשקעה. תקציב של 1,000-1,500 שקלים לחודש הוא סביר יותר לניהול קמפיין.

האם אנשים מעדיפים ללחוץ על תוצאות חיפוש אורגניות?

קידום אורגני והופעה במקומות ראשונים בחיפוש של גוגל הם חשובים, אבל צריך לדעת שכ-50% מהגולשים בכלל לא מבדילים בין תוצאות אורגניות לממומנות. לכן הופעה בתוצאות החיפוש הממומנות יכולה להביא הרבה תועלת לעסק שלך.

אם יש הרבה קליקים על המודעה שלי, זה סימן שהיא עובדת טוב?

קליקים הם מדד אחד למודעה. בסופו של דבר אנחנו רוצים להגיע להחזר הכי גבוה על ההשקעה שלנו בפרסום ובשביל זה אנחנו צריכים להתחשב גם בכמות ההמרות שיש לנו בקמפיין. כלומר, לא מספיק שאנשים יגיעו לדף הנחיתה שלנו, אנחנו רוצים גם להניע אותם לפעולה מסויימת.

האם אני יכול לשלוח את הגולשים מהמודעה לאתר שלי ולא לדף נחיתה?

התשובה לשאלה הזאת תלויה במטרות הקמפיין שלך. בדרך כלל, אנחנו נרצה לשלוח את התנועה לדף נחיתה ייעודי שלא משאיר לגולש הרבה אפשרויות "לזלוג" למקומות אחרים, אלא מייצר לו דרך ברורה לביצוע פעולה.

האם מותר לפרסם ללקוחות של המתחרים שלי?

מותר לך לכלול במונחי החיפוש של הקמפיין את השם של החברה המתחרה, אבל אסור לך לשים את השם הזה במודעה עצמה. כלומר, אני יכולה לכוון מודעה לגולשים שמחפשים "קוקה קולה", אבל לא לרשום את המילים האלה במודעה שהם רואים.

האם כדאי לרכוש מחברת הקידום חבילת "הכל כלול" גם לעמלה שלהם וגם לתשלום לגוגל?

כשאתה משלם על חבילה שבה יש תשלום אחד לחברה ולגוגל לחברה יש אינטרס להוציא כמה שפחות על הפרסום שלך כדי להשאיר לעצמה יותר כסף בכיס.

נניח שיש חברה אחת שמציעה חבילת פרסום ב-1,500 שקלים כולל התשלום לגוגל וחברה אחרת שגובה 1,000 שקלים על ניהול הקמפיין ואתה משלם עוד 1,000 שקלים לגוגל עם הפרסום. במבט ראשוני זה נראה שאתה משלם פחות לחברה הראשונה, אבל בשורה התחתונה אתה מקבל הרבה פחות. אתה לא יודע איזה חלק מהתקציב ששילמת הולך בפועל לפרסום ואיזה חלק לחברה עצמה.

שלם בנפרד את דמי הניהול ושלם לגוגל בנפרד דרך חשבון המודעות שלך.

איפה כדאי לפרסום בגוגל או בפייסבוק?

שתי הפלטפורמות האלה שונות ומיועדות לקהלים אחרים ולמטרות שונות. המודעות בגוגל מיועדות למי שמחפש משהו, כלומר, בדרך כלל יש לו כוונה לרכוש אותו. זה זמן מצויין להופיע מולו בגוגל. הפרסום בפייסבוק מיועד לחשיפה כשמישהו לא מחפש אותך ובכל זאת אתה יכול להופיע מולו. בשתי הפלטפורמות אפשר להשתמש בכלי החזק של רימרקטינג.

חשוב להתאים לכל פלטפורמה את המסרים שלה ולבנות קמפיין ייעודי שמתאים לצורת הפרסום.

 

רוצה לשמוע הצעה לפרסום העסק שלך? השאר פרטים.

רוצה לקדם את האתר שלך עם שיטות מוכחות? השאר פרטים.

הפסיכולוגיה של השכנוע

איך מגדילים רכישות וגורמים ללקוחות להגיד כן?

ששת העקרונות של צ'יאלדיני שכל בעל עסק חייב להכיר

ששה עקרונות

ששה עקרונות ששינו את עולם השיווק ההבנה איך עובד הראש שלנו כשאנחנו באים לבצע פעולה ואיך אפשר להשפיע על החלטות של אנשים.

איורים

בספר משולבים איורים שממחישים את הסיפורים שמספר צ'יאלדיני.

רק העיקר

הספר מכיל את תמצית הספר, רק את מה שחשוב לדעת כדי להבין את העיקרון וליישם אותו. וכמובן הכל בעברית.

כתיבת תגובה