פרסום PPC – להביא לקוחות בפרסום ממומן

פרסום PPC – להביא לקוחות בפרסום ממומן

מה זה PPC? סביר להניח שנתקלת במושג הזה אם אתה מפרסם את העסק שלך האינטרנט. בדרך כלל כשמדברים על PPC מתכוונים לפרסום ממומן, זה יכול להיות בגוגל, בעיתונות האינטרנטית או באחת מהרשתות החברתיות. הפירוש באנגלית הוא: Pay Per Click אבל יש כמה מודלים לפרסום ממומן. נראה חלק מהן במאמר הזה.

ב-2017 גוגל הרויחה מפרסום 110.8 מיליארד דולר. פייסבוק הכניסה ב-2017 40 מיליארד דולר. זה הרבה מאוד כסף, וכנראה שזה שפרסום ממומן הוא משהו שאי אפשר להתעלם ממנו. אז למה בכל זאת יש עסקים שלא משתמשים בפרסום ממומן באינטרנט?

אם אתם לא מפרסמים בגוגל או בפייסבוק, סביר להניח שאחת משתי הסיבות האלה נוגעות לכם:

  1. צריך להשקיע כסף כדי להתחיל. וכמו כל דבר שצריך להשקיע בו כסף, יש בעלי עסקים שמהססים לעשות אותו.
  2. סביר להניח, שאם אין לכם אסטרטגיה לפרסום, אתם תפסידו כסף.

מה היתרונות של פרסום ממומן?

  • קל למדוד תוצאות ולראות כמה הוצאת מול כמה שהכנסת ולדעת האם זה עובד כמו שאתה רוצה.
  • אפשר לחשב על פי מדידות הערכה של הכנסה עתידית.
  • אפשר לטרגט קהל שמתאים לפרסום שלכם.

אז נניח שהשתכנעתם להשקיע ולפרסם את העסק שלכם, איפה כדאי לעשות את זה? פייסבוק, טוויטר, לינקדין, יוטיוב או גוגל?

בשביל לקבל החלטה כזאת, נבין קודם מה המשמעות של פרסום בכל אחת מהרשתות האלה ומה בעצם אנשים בכלל מתכוונים לעשות כשהם גולשים בכל אחד מהאתרים האלה.

מודלים של פרסום ממומן

CPM – עלות לתצוגה

בקיצור:

  1. CPM פירושו Cost Per Mile.
  2. אתה משלם מחיר מסויים על כל 1,000 חשיפות של המודעה שלך.
  3. אתה לא משלם לפי קליקים.
  4. צורת הפרסום הזאת נפוצה בפרסום ברשתות חברתיות כמו פייסבוק או בעיתונים אינטרנטיים.

איך זה עובד? במודל הפרסום אתה משלם על כל 1,000 פעמים שהמודעה שלך מוצגת. וזה לא משנה אם לחצו עליה או לא. אתה יכול לדעת שהמודעה שלך תוצג מינימום של מספר פעמים (במודלים אחרים לא בטוח שהיא תהיה מוצגת).

יתרונות בפרסום פר חשיפה

  • מחירי הפרסום יכולים להיות יחסית זולים.
  • אתה משלם על חשיפה לגולשים שמתאים לפרופיל שאתה רוצה, מה שמגדיל את הסיכוי שהם מעוניינים במה שיש לך להציע.
  • אפשר להתחיל בתקציב נמוך.
  • עובד טוב למודעות ויזואליות ולמיתוג.
  • אתה יודע כמה פעמים הציגו את המודעה שלך.

חסרונות בפרסום פר חשיפה

  • אם אנשים לא לוחצים על המודעה שלך, אתה יכול להפסיד הרבה כסף.
  • לא קל לדעת מה בדיוק עובד טוב כדי לבסס עליו את המשך הפרסום.
  • צריך להריץ קמפיין שלם כדי לקבל תוצאות משמעותיות ולדעת האם מה שאתה עושה עובד או לא.

PPC – עלות לקליק

בקיצור:

  1. PPC פירושו Pay Per Click. נקרא גם CPC שמשמעותו Cost Per Click.
  2. אתה משלם על כל קליק על המודעה שלך, כשהמחיר נקבע על פי ביקוש ביטויי המפתח שאתה משתמש בהם.
  3. המודל עובד בסגנון של "מכירה פומבית" כשיש השפעה למחיר שאתה מציע על הפרסום ולביצועים של המודעה שלך.
  4. ביצועים טובים של מודעה מוגדרים על ידי מספר הלחיצות של הגולשים על המודעה ביחס למספר הפעמים שהיא מופיעה (CTR) ועל המחיר שהמפרסמים מוכנים לשלם.
  5. צורת הפרסום הזאת נפוצה בגוגל, שם אתה משלם בכל פעם שמישהו לוחץ על המודעה שלך.

איך זה עובד? בכל פעם שמישהו לוחץ על המודעה שלך, אתה משלם. אם אתה רוצה שהמודעה שלך תוצג כשהגולש מחפש ביטוי מבוקש, שמפרסמים אחרים מוכנים לשלם עליו הרבה כסף, תצטרך להציע מחיר גבוה על כל לחיצה, או שהמודעה שלך פשוט לא תוצג.

יתרונות בפרסום פר קליק

  • קל לעקוב אחרי קליקים.
  • אתה משלם רק על מי שבפועל לחץ על המודעה והגיע לאתר שלך.
  • אתה יכול לשים הגבלה של התשלום שאתה רוצה לשלם לקליק.
  • אתה יכול כל הזמן לבצע שינויים כדי להגיע לתוצאות מקסימליות.
  • קל לעקוב אחרי החזר ההשקעה שלך כשאתה רוצה לדעת כמה הוצאת מול כמה הכנסת.

חסרונות בפרסום פר קליק

  • אתה מתחרה במפרסמים אחרים, מה שיכול להרים את מחיר הפרסום לכזה שבסוף לא משתלם.
  • קליקים שמגיעים עכשיו יכולים להכניס כסף רק במועד מאוחר יותר. צריך לשים לב לדרך שבה אתה מודד כדאיות של מודעה.
  • אם אתה מפרסם ביטויי מפתח שאין עליהם הרבה חיפושים, יכול להיות שלא תהיה לך בכלל תנועה.
  • אם אתה לא עוקב כל הזמן אחרי התוצאות, אתה יכול להפסיד הרבה כסף.

CPV – עלות לצפייה

בקיצור:

  1. CPV פירושו Cost Per View.
  2. נוגע לפרסום של וידאו מכיוון שאתה משלם על כל צפייה בוידאו.

יתרונות בפרסום פר צפייה

  • מיועד רק לפרסום וידאו.
  • אתה יכול לבחור האם הוידאו ינוגן אוטומטית או שהגולש יפעיל אותו.
  • אתה יכול יחסית בקלות לדעת איזה וידאו עובד על הקהל שלך על ידי מחקר ביוטיוב.
  • וידאו נחשב לתוכן שמעודד מעורבות גבוהה של הגולשים.

חסרונות בפרסום פר צפייה

  • כמו פרסום פר חשיפה, גם כאן התשלום הוא על הצפייה גם אין המרות ולחיצות בכלל ולכן גם פה יש את החסרונות של פרסום פר צפייה.

עקרונות מפתח לפרסום ממומן

יש כמה נתונים שאתה רוצה לשים לב אליהם כשאתה משתמש בפרסום ממומן כדי להגיע לתוצאות הכי טובות.

שעות ביום

מתי הכי טוב לך להראות את המודעות לקהל היעד שלך מתי הוא הכי פעיל. יש קהלים שפעילים בשעות הבוקר, יש כאלה שבלילה ויש כאלה שמגיבים למודעות שלך רק בסוף השבוע. אם אתה עוקב אחרי הנתונים האלה, אתה יכול להציג את המודעות בשעות שמביאות לך את התוצאות הכי טובות.

רימרקטינג וריטרגטינג

הקהל הכי טוב שלך הוא הקהל שכבר קיים ויצר אינטראקציה איתך. אם למשל אתה מוכר מוצרים, אתה יכול להראות את המוצרים שלך למי שכבר הביע בהם עניין. אתה גם יכול לבנות קהלים שמבוססים על קהל שכבר קיים לך. אם יש לך נתונים על 1,000 אנשים שרכשו שאתר שלך, אתה יכול למשל ליצור בפייסבוק קהל חדש שמבוסס על אותם נתוני פרופיל של הרוכשים שלך.

מיקום

אם השירות שלך מבוסס מיקום, טרגט את הקהל שעונה על המיקום שאתה מחפש.

תחומי עניין

אתה יכול להשתמש בעניין שהביעו הגולשים שמשהו אחר ולהציג להם את המודעות שלך.

ציון איכות

המחיר שתשלם על פרסום בגוגל מורכב מהרבה משתנים ובתוכם ציון איכות. כדי לעודד את המפרסמים לשים מודעות איכותיות שבאמת נותנות ערך לגולשים גוגל נותנים למודעה שלך ציון איכות. ככל שהמודעה שלך איכותית יותר (למשל הלימה בין המודעה לעמוד הנחיתה, אחוזי נטישה נמוכים וכו') כך המחיר שלך לקליק ירד.

CTR

CTR הוא Click Through Rate כלומר כמה אנשים לחצו על המודעה שלך ביחס לכמות הפעמים שהיא הופיעה. אם למשל המודעה שלך הופיעה 100 פעמים ולחצו עליה 15 פעמים, ה-CTR שלך הוא 15%. ככל שה-CTR שלך גבוה יותר, יש יותר סיכוי שהמודעה שלך תוצג במחיר נמוך יותר.

התאמה צרה/רחבה

כמה ביטויי החיפוש שהגדרת למודעה מדוייקים. אם אתה מוכר נעליים, אתה יכול להתחרות על הביטוי "נעלי ערב" וסביר שתקבל תנועה גבוהה לאתר, אבל פחות ממוקדת. אם ביטוי המפתח שלך הוא "נעלי עקב אדומים" יכול להיות שתקבל פחות תנועה, אבל מי שיגיע יהיה ממוקד יותר. כלומר תנועה יותר איכותית שממירה יותר למכירות.

אז איך בוחרים את המקור הכי מתאים לפרסום הממומן שלך?

נשאל כמה שאלות מפתח:

  • איך מקור הפרסום עוזר לך להגיע הכי טוב לקהל היעד שלך? איך המסר שלך יעבור הכי טוב?
  • מה הכי חשוב לך? טירגוט על פי מקום מגורים, תחומי עניין?
  • מי קהל היעד שלך? B2B, B2C?
  • איך אתה מגיע לקהל היעד שלך? על ידי ביטויים ממוקדים או על ידי הבעת עניין בתחום מסויים?
  • מה המטרה שלך? למכור? לעורר מודעות למוצר?
  • איזה מודעה מושכת את קהל היעד שלך? מילים, תמונה, וידאו?

אחרי שיש לך את התשובות לשאלות האלה, קל יותר לבחור את הפלטפורמה שמתאימה לך לפרסום.

כמה נקודות לסיום…

כדי לדעת כמה אתה יכול להשקיע בפרסום כדי להשיג לקוח, צריך לחשב את ערך הלקוח לאורך זמן ולא רק נקודתית. נראה דוגמא.

אתה משקיע 1,000 שקלים לחודש בפרסום בפייסבוק. נניח שלוחצים על המודעה שלך 100 אנשים. ה-CTR שלך הוא 10%. עכשיו מתוכם יש לך 5 רוכשים. כלומר כל רוכש עלה לך 200 שקלים.

המוצר הראשוני שלך עולה ללקוח 150 שקלים. נראה שהקמפיין שלך לא ריווחי. הוצאת 1,000 שקלים והכנסת רק 750 שקלים.

אבל מה אם מתוך 5 הרוכשים, 3 שידרגו את המוצר ורכשו מוצר משלים בעוד 300 שקלים? עכשיו ההוצאה היא 1,000 שקלים וההכנסה היא 750+900 שזה 1,650 שקלים. כלומר הקמפיין שלך ריווחי, כל לקוח עלה לך 200 שקלים, אבל הכניס לך בממוצע 330 שקלים.

רווח של 130 שקלים ללקוח… אם הפרסום יציב בתוצאות שלו, אתה רק צריך להגדיל תקציב כדי להגדיל את הרווח. וכמובן שיש לך שאיפה לעשות אופטימיזציה לקמפיין כך שהמחיר ללקוח ירד.

תתמקד בהמרות ולא בתנועה. בסופו של יום ההמרות זה מה שמכניס לך כסף. אם 1,000 מתוך 1,000 לחצו ואף אחד לא רכש, לא ראית מזה כסף. אבל אם 5 אנשים לחצו ורכשו, אתה מכניס כסף מהפרסום.

ולסיום, תקציב הפרסום הוא לא מה שמעניין אותך. ראסל ברונסון (אלוף השיווק) אומר: אם אני משקיע מליון דולר בפרסום ומכניס 2 מליון, מה אכפת לי מה תקציב הפרסום שלי…. שיהיה כמה שיותר גבוה!!

 

אז בהצלחה בקידום הממומן שלכם ותכניסו ממנו כמה שיותר כסף!

קרן.

רוצים שנעבוד ביחד על אסטרטגיית שיווק לעסק שלכם? מוזמנים ליצור קשר

כתיבת תגובה