רשימת תפוצה [חלק 1] – למה רשימת תפוצה איכותית חשובה כל כך לעסק שלך

רשימת תפוצה [חלק 1] – למה רשימת תפוצה איכותית חשובה כל כך לעסק שלך

אם יש לכם איזה נכס דיגיטלי, למשל אתר או עמוד נחיתה, יש לו ערך רק כשמגיעים אליו אנשים. אם אין תנועה לאתר שלכם, לא מגיעים גולשים, אז אין לכם מה לעשות עם הנכס שלכם.

נניח שיש לכם אתר ואתם מוכרים בו מוצרים, אתם רוצים כמובן, שכמה שיותר תנועה תגיע אליו. אנחנו רוצים שהתנועה שלנו תעלה כמה שפחות. אם נשקיע הרבה כסף בפרסום, יגיעו אלינו לאתר מן הסתם הרבה אנשים, אבל אנחנו רוצים לשלם כמה שפחות.

איך מביאים תנועה לאתר?

נבין מה היא התנועה שמגיעה אלינו. בגדול יש לנו שלושה סוגים של תנועה.

תנועה שלא בשליטתנו

תנועה שמגיעה באקראי. הגולשים מגיעים מבלי שיש לנו ממש שליטה על הקצב שלהם או על המקום שהם מגיעים אליו. לדוגמא, אם יש לנו עמוד פייסבוק ואנחנו מפרסמים בו משהו. יש אנשים שרואים את הפרסום ונכנסים אליו. אין לנו מראש ידיעה כמה אנשים יגיעו לפרסום, כמה אנשים ילחצו עליו. אין לנו שליטה על הזרימה של האנשים.

או נניח שיש לנו אתר ומגיעה אליו תנועה מגוגל. גם על התנועה הזאת אין לנו שליטה. אם גוגל ישנו את האלגוריתם והמיקום שלכם ישתנה, אנשים יגיעו לאתר שלנו בהתאם לזה.

אין לנו אפשרות לצפות מראש את התנועה הזאת וגם לא על המיקום שאליו הגולשים מגיעים.

אנחנו כמובן רוצים להגדיל את התנועה הזאת, והיא חשובה, אבל עדיין אין לנו שליטה עליה.

תנועה שבשליטתנו

שימוש בקידום ממומן. למשל, אם אנחנו מפרסמם מודעה בפייסבוק, אנחנו אומרים לגולש לאן להגיע אחרי שהוא לוחץ על המודעה. אותו העקרון במודעה שאנחנו מפרסמים בגוגל, עיתון וכו'

יש לנו שליטה על סדר הפעולות של האנשים.

החסרון של התנועה הזאת היא כמובן, שאנחנו משלמים עליה. עוד לפני שהגולש עשה איזשהיא פעולה כמו רכישה או הרשמה, אני כבר משלמת עליו.

תנועה ששייכת לנו

וכאן אנחנו מדברים על רשימת התפוצה שלנו.

מה היתרון ברשימת התפוצה?

  1. ברגע שמישהו נרשם אליה וכבר נכנס אליה, כל מה שאנחנו שולחים אליו זה בחינם.
  2. האנשים שנמצאים ברשימה שלי, הם אנשים שרצו להצטרף אליה. כשאני מריצה פרסום, לוחצים עליו כל מיני אנשים, שלא כולם רלוונטיים למה שיש לי להציע. אם הטירגוט שלי הוא טוב, יהיו יותר אנשים רלוונטיים, אבל עדיין יהיו הרבה כאלה שלא.
  3. יש לי שליטה לאן אני שולחת את האנשים. הם לוחצים על הקישורים שאני שמה במייל שנשלח אליהם. אם אני רוצה שהם יגיעו לדף מסויים, לשם הם יגיעו.

ולכן חשוב לכל עסק שתהיה לו רשימת תפוצה.

לכל עסק אפשר לבנות רשימה שהוא יכול לתת לה ערך ושאנשים ירצו להצטרף אליה.

אז אנחנו רוצים לבנות לעסק רשימת תפוצה, אבל זה לא מספיק. אנחנו גם רוצים שיפתחו את המיילים שלנו. ולכן כשאנחנו שולחים מייל המקבלים חייבים לדעת ממי זה הגיע. המיתוג כאן חשוב מאוד.

אנשים פותחים מיילים ממי שהם יודעים שהוא משמעותי ונותן להם ערך. השאיפה שלנו היא ליצור עניין כזה שאנשים יפתחו את המיילים שלנו מייד כשהם מגיעים.

לרשימה אנחנו שולחים תוכן איכותי ורלוונטי.

אם נרשמתי לרשימה שעוסקת בנדל"ן, זה המידע שאני רוצה לקבל. אם הוא ישלח לי תוכן שלא רלוונטי, אני אסיר את עצמי מהרשימה.

ודבר אחרון לסיום.

בכל השיווק שלנו, ובטח ברשימת תפוצה, אנחנו לא מעניינים אף אחד. מה שמעניין אנשים זה "מה יוצא להם מזה". מה יוצא להם מזה שהם ירשמו לרשימה, מה יוצא להם מזה שהם ילחצו על מודעה או יפתחו מייל…

הערך לא חייב להיות פרקטי. גם מייל שגרם למישהו לצחוק באמצע היום או לעורר בו מחשבה, נתן לו ערך. נתן לו חשק לפתוח את המייל הבא ששולחים אליו.

אז נסיים כאן ומוזמנים לקרוא את החלקים הבאים בסדרת רשימת התפוצה שלי.

בהצלחה,

קרן

 

נ.ב כרגיל, יש לכם שאלה שקשורה לפוסט? מוזמנים להשאיר תגובה.

כתיבת תגובה