גוגל אנליטיקס למתחילים – להכיר את סביבת העבודה

גוגל אנליטיקס למתחילים – להכיר את סביבת העבודה

במאמר ההיכרות עם גוגל אנליטיקס כתבנו שלכל אחד יכולים להיות כמה חשבונות במקביל (100 חשבונות נכון להיום). בין החשבונות ניתן לעבור על ידי בחירת החשבון הרצוי בראש בדף.

מעבר בין חשבונות גוגל אנליטיקס

אם יש איזה בעיה עם איסוף הנתונים שלכם, או שיש הודעה לגוגל, תוכלו לראות אותן על ידי פתיחת סמל הפעמון. משמאל לפעמון יש סימן שאלה שפותח

פתיחת הודעות גוגל אנליטיקס

 

סרגל הניווט של גוגל אנליטיקס

נכיר את סרגל הניווט בין הדוח"ות. בהמשך נדבר על כל חלק בנפרד.

סרגל הניווט של גוגל אנליטיקס

תפריט קהל

בסקירה הכללית אנחנו רואים תקציר של נתוני הכניסה לאתר. בתרשים מסומנים האזורים החשובים והמשמעות שלהם.

סקירה כללית של נתוני קהל

דוח"ות מלאים של מידע בגוגל אנליטיקס

אם נסתכל בחלק התחתון של מסך הסקירה הכללית, נראה קישור שכתוב עליו הצג דוח מלא.

לחיצה על הקישור תביא אותנו לעמוד עם נתונים מפורטים. בראש העמוד נוכל לראות סיכום של הנתונים או לבחור לפלח נתונים לפי:

  • אופן השימוש באתר – משתמשים, כניסות, פעילות…
  • קבוצת יעדים – נתונים לגבי יעדים שהגדרנו מראש.
  • מסחר אלקטרוני – נתונים לגבי הכנסות האתר.

לחיצה על כל ראש עמודה שבטבלה תמיין את הנתונים של הטבלה בסדר עולה או יורד לפי הנתונים שיש בעמודה. נראה חץ בראש העמודה שהנתונים ממויינים לפיה.

בחלק העליון של הדוח נראה:

1. סינון נתונים פשוט

אפשר להכניס ערך כדי לראות נתונים שמתאימים רק לערך הזה. למשל אם הטבלה שלכם מראה נתונים לפי מיקומים, אפשר להכניס שם של עיר כדי להציג רק את הנתונים שקשורים לעיר הזאת.

2. סינון נתונים מתקדם

לחיצה על מתקדם תקח אותנו לאפשרויות סינון מתוחכמות יותר לטבלה.

3. אפשרויות תצוגה

את הנתונים אפשר לראות כטבלה, וזו ברירת המחדל. אבל אפשר להציג את הנתונים בצורות שונות, למשל בצורת עוגה שמקלה על השוואה של נתונים.

שמירה ושיתוף של דוחות גוגל אנליטיקס

בחלק העליון של הדוח יש לנו אפשרות לבצע פעולות על הדוח.

לחיצה על שמור, תשמור לנו את הדוח בתוך גוגל אנליטיקס על מנת שנוכל לחזור בזמן מאוחר יותר לנתונים האלה. את הדוח השמור נוכל למצוא בתפריט מימין בתוך התאמה אישית -> דוחות שמורים.

לחיצה על ייצוא תתן לנו אפשרות לשמור על מקור חיצוני את הנתונים, למשל בקובץ PDF או קובץ אקסל.

לחיצה על שתף תתן לנו אפשרות לשלוח את הדוח במייל.

התאמה של לוחות הבקרה

יש נתונים שבהם משתמשים יותר מאחרים. יש אפשרות להתאים את לוחות הבקרה או להגיע לנתונים על ידי קיצורי דרך מהירים.

כדי להגיע ללוחות הבקרה נלחץ בתפריט הימני על התאמה אישית -> לוחות בקרה.

כדי ליצור לוח חדש נלחץ על כפתור צור. אפשר לבחור לוח ריק או לוח עם מסכים התחלתיים. ללוח ניתן שם שמתאים לנתונים שאנחנו רוצים להציג.

כדי להוסיף אפשרויות לתצוגה נלחץ על כפתור הוסף וידג'ט שנמצא בחלק העליון של לוח הבקרה.

ניתן שם לוידג'ט ונבחר את הצורה שבה אנחנו רוצים שיוצגו הנתונים, טבלה, עוגה, עמודות או תצוגה אחרת.

אחר כך נבחר איזה מדד אנחנו רוצים להציג מתוך רשימה נפתחת. אפשר אפילו להוסיף מסננים לנתונים שאנחנו מציגים.

אפשר להתאים אישית את המראה של לוח הבקרה על ידי לחיצה על התאם אישית את לוח הבקרה שנמצא החלק העליון של המסך. כאן תוכלו לבחור את חלוקת העמודות שנוחה לכם להצגת הנתונים.

אפשר גם לגרור וידג'טים כדי לשנות את המיקום שלהם על המסך.

כדי לערוך וידג'ט צריך ללחוץ על אייקון העיפרון שנמצא משמאל כשעומדים על הוידג'ט. אפשר גם להסיר את הוידג'ט.

אפשר לשתף את לוח הבקרה שיצרנו. השיתוף הוא למבנה של לוח הבקרה ולא משתף את הנתונים שאנחנו אוספים. אפשר גם להוסיף את לוח הבקרה לגלריה של גוגל אנליטיקס כדי שיהיה זמין לכל המשתמשים. כמובן שאפשר גם לקבל לוחות שאחרים עיצבו על ידי בחירה של ייבא לגלריה ביצירת לוח חדש.

זהו, הכרנו את לוח הבקרה וראינו אפילו איך אנחנו יכולים ליצור אחד משלנו.

שיהיה בהצלחה ובקלות בשימוש בנתונים,

קרן

חלק שלישי >> דוחות בסיסיים בגוגל אנליטיקס

הפסיכולוגיה של השכנוע

איך מגדילים רכישות וגורמים ללקוחות להגיד כן?

ששת העקרונות של צ'יאלדיני שכל בעל עסק חייב להכיר

ששה עקרונות

ששה עקרונות ששינו את עולם השיווק ההבנה איך עובד הראש שלנו כשאנחנו באים לבצע פעולה ואיך אפשר להשפיע על החלטות של אנשים.

איורים

בספר משולבים איורים שממחישים את הסיפורים שמספר צ'יאלדיני.

רק העיקר

הספר מכיל את תמצית הספר, רק את מה שחשוב לדעת כדי להבין את העיקרון וליישם אותו. וכמובן הכל בעברית.

כתיבת תגובה