שיווק מבוסס תוכן – לבנות את קהל המעריצים שלך

שיווק מבוסס תוכן – לבנות את קהל המעריצים שלך

אם יש לך אתר, או עמוד עיסקי בפייסבוק, בטוח שמעת על שיווק מבוסס תוכן. לא שמעת? אז זה הזמן.

שיווק מבוסס תוכן (Content Marketing) הוא בדיוק מה שזה נשמע, תהליך בניית קהל עם מעורבות גבוהה על ידי תוכן איכותי.

כשבונים שיווק שמבוסס על תוכן, צריך לחשוב על זה כהשקעה. כמו שכשאתה משקיע כסף, אתה לא מצפה שאחרי יום תהיה לך תשואה על ההשקעה, ככה זה בדיוק עם תוכן. וכמו בכל תהליך שיווק אחר שאנחנו עושים, גם כאן אנחנו צריכים אסטרטגיה, דרכי פעולה ודרכים למדידת תוצאות.

כל הנושא של קידום אורגני במנועי חיפוש (SEO) מבוסס על תוכן, ומי שרוצה לקבל לקוחות בצורה אורגנית ולחזק את הקידום הממומן שלו, חייב להיות עם אמירה ולתת ערך בתחום שבו הוא עוסק.

בניית מערכת יחסים על ידי תוכן

כשאתה כותב תוכן, אתה לא רק מוסר מידע לגולש. התוכן מעמיד אותך בנקודת השפעה. שיווק על ידי תוכן הוא האומנות של כתיבת תוכן רלוונטי ובעל ערך כך שהוא מושך את קהל היעד שלך וגורם לו למעורבות. המטרה היא כמובן, ליצור רווח למוצר או לשירות שלך על ידי התוכן.

איך מתחילים? על ידי סיפורים סביב הערכים שחשובים ללקוחות שלך. המטרה היא לא למכור בסיפור, אלא להתמקד ביצירת מודעות למוצר או השירות שלך ולמצב אותך כבעל מומחיות בתחום. אתה בעצם מעביר את הרוכשים הפוטנציאלים שלך תהליך. המכירות יגיעו בסוף התהליך שעובר הגולש.

אתה לא רוצה לדבר על עצמך, אלא על הנושאים שמעניינים את קהל היעד שלך. מה שבאמת מעניין אותם.

דוגמאות

נניח שאתה משווק נדל"ן, אתה רוצה רק לפרסם דירות ושיגיעו רוכשים (או שוכרים). אבל מה הנושאים שמעניינים את קהל הלקוחות שלך?

  1. איזה בתי ספר מצויינים יש בעיר שכדאי לרכוש לידם דירה?
  2. איזה עסקים מקומיים יש ליד הדירות שאתה מנסה לשווק?
  3. איזה נכסי יוקרה יש לך? מאמר שמרכז את כולם יוביל את הלקוחות למקום שהם רוצים.
  4. באיזה שכונות ערך הדירות עלה באופן משמעותי בשנים האחרונות ומה הצפי לשנים הבאות?
  5. תחבורה. איזה דירות נמצאות במקומות שקל להגיע מהם לכל מקם בעיר?
  6. תעסוקה לילדים. ליד איזה דירות שאתה משווק יש פעילות לילדים כמו פארקים, חוגים וכו'…

אלו כמה נושאים על קצה המזלג שיגרמו למי שמגיע לאתר שלך להרגיש שאתה מבין לא רק בשיווק דירות, אלא בצרכים של הלקוחות ויש לך את האפשרות להתאים להם בדיוק מה שהם רוצים.

נניח שאתה מאמן כושר. מה הנושאים שיעניינו אל הלקוחות הפוטנציאלים שלך? הנה כמה לדוגמא:

  1. 5 תרגילי כושר שכל אחד יכול לעשות לבד בבית.
  2. 7 תרגילים שיעזרו לך להוריד שומן בטני.
  3. איך למצוא את התרגילים שמתאימים בדיוק לך.
  4. המדריך השלם לחדר הכושר הביתי.
  5. איך לבחור מדריך כושר?
  6. איך לשמור על מוטיבציה כשמתחילים לעשות כושר.

גם כאן אנחנו רואים נושאים שמושכים את קהל היעד, מראים מומחיות וכשהגולש יחפש מדריך כושר, הוא יפנה אליך, כי אתה המומחה שלו.

תוכן הוא לא רק טקסט

שיווק על ידי תוכן הוא מזמן לא רק כתיבת תכנים בבלוג. יש עוד הרבה ערוצים שבהם אתה יכול להפיץ את התוכן שלך ולהביא מהם תנועה.

שיווק על ידי וידאו

כתבת תוכן לבלוג? למה לא לקחת אותו ולהפוך אותו לוידאו…

מה יוצא לך מזה?

  • הרבה אנשים אוהבים לצרוך וידאו, אין להם כוח לקרוא…
  • בוידאו יש לך יכולת המחשה. אם דיברנו על מאמרים למאמן כושר, וידאו יכול להמחיש אחת הדברים בצורה משמעותית.
  • וידאו הוא עוד מקור תנועה. תנועה מיוטיוב היא תנועה מצויינת, ואם הסרטונים שלך טובים יוטיוב יעזרו לך לקדם אותם אורגנית גם בגוגל.
  • את הוידאו אתה מוסיף למאמר הכתוב, מה שמעלה את הערך של המאמר ומעודד את גוגל לדרג אותו במקום גבוה יותר.

אתרי תוכן

יש אתרים שכל המטרה שלהם היא פרסום תוכן איכותי. מה זה נותן לך? קישורים לאתר שעוזרים לדירוג בגוגל וגם עוד תנועה שיכולה להוביל לאתר שלך.

הנה כמה אתרי מאמרים:

כמובן שיש עוד אתרים ואתם יכולים לעשות חיפוש בגוגל ולמצוא אותם. כאן הבאתי כמה עיקריים. שימו לב שלא להגזים בכמות הקישורים שאתם מוציאים ממאמר 2-4 קישורים זה מספיק.

ספרים דיגיטליים

כשיש לך תוכן איכותי וארוך, שמלמד אנשים לעשות משהו, כדאי לעטוף אותו כספר דיגיטלי. אתה יכול לשים אותו באתר שלך, או אפילו למכור אותו באמזון, אם הוא באנגלית.

לספר יש עלויות של כתיבה, או זמן, אם אתה עושה את זה לבד. וצריך גם מישהו מקצועי שיעשה את הגרפיקה. היתרון שלו שהוא מראה מקצועיות ונותן תוכן איכותי למי שבאמת רוצה להתקדם בתחום שאתה עוסק בו.

אני למשל כתבתי את מדריך הטירגוט בפייסבוק בדיוק בשביל זה. תוכן איכותי לאנשים שרוצים להגיע בצורה הכי מדוייקת לקהל שרוכש מהם בפייסבוק. כמובן שיש הרבה מידע באתר בחינם, אבל מיש שרוצה לקבל את הטופ של התוכן בנקודה הזאת, מוזמן לרכוש את הספר הדיגיטלי. המדריך כולל 44 עמודי תוכן עם תמונות להמחשה וכמובן גם תוכן בונוס. כמות של תוכן כזאת מתאימה מאוד לספר דיגיטלי.

אינפוגרפיקה

דיברתי על הנושא של אינפוגרפיקה בהארכה במאמר 25 דרכים להגדיל תנועה ולהביא גולשים לאתר שלך ככלי להביא תנועה לאתר. איפוגרפיקה היא כמובן כלי נפלא לספר איתו סיפור. המפתח פה הוא לספר את הסיפור בצורה ויזואלית. הכנה של אינפוגרפיקה איכותית יכולה לעלות כמה אלפי שקלים וגם ההפצה שלה, אבל יש לה סיכוי טוב להפוך לויראלית ולמשוך אליך את קהל היעד שלך.

קורסים

דרך מצויינת ליצור קשר עם קהלהיעד שלך היא על ידי קורסים. גם דיגיטלים וגם פרונטלים. אפשר ללמד קורס על ידי סדרת מיילים, עם וידאו שמאוחסן ביוטיוב ומוצג באתר שלך או אפילו בחנות או בסטודיו שלך.

ובינרים

עוד דרך מעולה שנותנת תוכן ויוצרת קשר קרוב עם הלקוחות שלכם היא ובינרים. זה כמו להעביר קורס בלייב, רק דרך המחשב. היופי הוא שאתה יכול להזמין הרבה אנשים בו זמנית להשתתף בשיעור ואין עלויות של מקום, אירוח וכו'.

יש עלויות של תוכנה לובינרים. אם זה משהו קצר של עד 40 דקות, אתה יכול לנסות את תוכנת זום המצויינת. עד 40 דקות זה חינם בתוכנה. גם הגרסה שלהם בתשלום, שמאפשרת לך לשדר ללא הגבלת זמן, היא בתשלום חודשי ממש נמוך ואתה יכול להפעיל את המנוי כשיש לך שידור באותו החודש ולהפסיק אותו אם אין.

אתה יכול להקליט את הובינר ואז כמובן להשתמש בו להביא עוד תנועה לערוץ היוטיוב, לאתר ולפייסבוק.

תוכן – מקור עיקרי לתנועה

אתרים רבים וגדולים בנו את קהל העוקבים שלהם על ידי תוכן. הנה כמה עקרונות מפתח שיעזרו לך להגיע לתוצאות:

  1. תהיה איכותי – תוכן קצר מקבל פחות הפניות ופחות הערכה מגוגל. לא צריך להרגיש לחוץ לשים פוסט חדש בכל יום. האיכות עדיפה על הכמות. מאמר אחד מעולה בשבועיים עדיף על 10 תכנים בינוניים במקומו.
  2. תהיה ויזואלי – אנחנו חיים בעולם של הצפת תוכן. השתמש בכל מיני כלים כדי להקל על הקהל שלך לצרוך את התוכן. רשימות, כותרות, תמונות, סרטונים… כל אלו יגרמו לתוכן שלך להיות מופץ יותר. אני למשל, כותבת את התוכן וחוזרת אחר כך להשלים עם תמונות וגם מתכננת להקליט וידאו לתכנים.
  3. תהיה עקבי – אם אתה לא מקפיד על פרסום תוכן, יהיה לך קשה להביא תנועה. קבע לוח זמנים לפרסום כדי לחדש כל הזמן את התוכן באתר.
  4. כתוב כותרות מושכות – אם הכותרות שלך משעממות, אף אחד לא יקרא את התוכן. דבר בכותרות לקהל שלך, גע בנקודות כאב וברצונות שלהם. 8 מתוך 10 גולשים קוראים את הכותרת, רק 2 מתוך 10 ימשיכו גם לתוכן.

הפצת התוכן שלך

כתיבה ויצירת התוכן שלך הוא החלק הראשון בנוסחת שיווק על ידי תוכן. הצעד הבא הוא להפיץ את התוכן שלך.

דרך אחת למשוך אנשים לתוכן שלך היא על ידי רשימת תפוצה. אם יש לך בלוג, דאג שיהיה מקום ברור להרשמה לרשימת התפוצה שלך. כתבת ספר דיגיטלי שגולשים יכולים להוריד, שים אותו להורדה אחרי הרשמה לרשימת התפוצה שלך.

כשאתה מפרסם תוכן חדש, ספר למי שנמצא ברשימה שלך, שלח להם מייל שבו אתה מספר להם עליו. זה לא צריך להיות מייל ארוך.

כמה טיפים למייל שעובד:

  1. שים כותרת שתגרום לנרשמים לפתוח את המייל שלך.
  2. פנה בצורה אישית.
  3. אל תתן תחושה של ספאם. יש ך משהו טוב להגיד, תגיד אותו. אין לך? אל תשלח מייל סתמי.
  4. תדירות המייל נתונה לויכוחים. יש כאלה שבעד שישלח כל יום ויש כאלה שפחות. אישית כששולחים אלי מייל כל יום זה גורם לי להסיר את השולח או מינימום לשלוח אותו לתיקיית קידום המכירות בג'ימייל. פעם-פעמיים בשבוע זה סבבה.
  5. להסתכל בנתונים. כמה אחוזי פתיחה יש לך, איזה כותרות עובדות, באיזה ימים ובאלו שעות פותחים יותר את המיילים שלך. ולעשות אופטימיזציה.
  6. כשיש לך רשימה מספיק גדולה, עשה A/B טסט לכותרות. זה הדבר הראשון שגורם לאנשים לפתוח את המייל ולכן כדאי לדעת מה עובד פה הכי טוב.

מי כותב את התוכן שלך?

חלק מהעניין של התוכן, הוא ליצור קהילה מסביב למותג, קהילה שיש לה תחום עניין משותף. מסיבה כלשהי יש חברות שחושבות שכל התוכן צריך להיות מיוצר על ידיהן, וזה ממש לא מתחייב. אם אתה מפיק הרבה תוכן, כדאי להוציא לפחות חלק מהתוכן לכותבים מקצועיים אחרים. ויש לזה כמה סיבות:

  • לכותבים יש קהל משלהם. הם יכולים להביא לך עוד תנועה לאתר.
  • אנשים רוצים ללמוד מכמה מקורות בכל נושא, אם אתה מביא כל הזמן זוית אחת (זאת של המנכ"ל) אין גיוון בתכנים.
  • כשאתה אחראי על כל התוכן, זה נכנס בין שאר המשימות בחברה. אם נעזרים בכותב חיצוני, יש סיכוי יותר טוב שתעמוד ביעדי הפרסום שלך.

איך יודעים שזה עובד?

שיווק מבוסס תוכן יותר את הקשר בינך לבין הגולשים שלך בשלבים שונים של הקשר שלהם איתך. יש כאלה שמגיעים אליך בפעם הראשונה ויש כאלה שכבר מכירים אותך ואפילו רכשו ממך. מה המדדים שבודקים האם התוכן שלך עושה את העבודה שלו?

מעורבות

המדדים לבדיקת מעורבות של הגולשים:

  • צפיות בדף. בכמה דפים הגולשים מבקרים באתר.
  • זמן ביקור ממוצע. כמה זמן הגולשים נמצאים באתר.
  • ביקורים חוזרים. האם הגולשים חוזרים אליך.
  • אחוז נטישה. כמה אנשים מגיעים ומייד יוצאים.
  • אחוז ממוצע של דפים לביקור. בכמה דפים מבקר הגולש כשהוא מגיע לאתר.

ויראליות

המדדים שמראים האם התוכן שלך משפיע על התחום שלך:

  • שיתופים ברשתות חברתיות. שיתופים מגדילים את הניראות של התוכן.
  • משתמשים יחודיים. כמה משתמשים באו לאתר בתקופת מסויימת.

לידים והמרות

זאת המטרה שלנו בסופו של דבר. המדדים הם:

  • לידים. כמה לידים חדשים נכנסו לי.
  • המרות. כמה אנשים רכשו ממני דרך התוכן.
  • יצירת קשר. כמה אנשים יצרו איתי קשר בעקבות התוכן שפרסמתי.

רווח

כמה הכנסה מייצר לי התוכן בכל פרק זמן.

לסיכום

תוכן הוא יותר מבלוג. תוכן הוא מקור נפלא לתנועה וליצירת קהילה של לקוחות. כדי שהשיווק יהיה יעיל אנחנו רוצים תוכנית מסודרת ומעקב אחרי תוצאות.

התוכן אמור להעביר את הגולשים ממקום של מישהו חדש שרק מתעניין במה שיש לי להציע, ללקוח משלם ולקוח שחוזר אלי שוב ושוב.

אז שיהיה בהצלחה עם התוכן שלכם. מוזמנים כמובן לפנות אם אתם רוצים שנעבוד עליו ביחד.

יום מקסים,

קרן

רוצים שנעבוד ביחד על אסטרטגיית שיווק לעסק שלכם? מוזמנים ליצור קשר

כתיבת תגובה