גוגל אנליטיקס למתחילים – דוח"ות בסיסיים

גוגל אנליטיקס למתחילים – דוח"ות בסיסיים

נכיר את הדוחות הבסיסיים של גוגל אנליטיקס.

דו"ח נתוני קהל

נתחיל עם תפריט הקהל שנמצא מצד ימין. הדוחות האלה עוזרים לנו לאפיין את הגולשים שמגיעים אלינו. למשל, מאיפה הם מגיעים, מה השפה שלהם ובאיזה טכנולוגיה הם משתמשים כדי להכנס לאתר. הדוח יכול להכיל גם נתונים כמו גיל ומגדר ומה המעורבות של הגולשים באתר.

כדי לאפשר איסוף מידע של דמוגרפיה ותחומי עניין, צריך לאפשר את זה בניהול הנכס. אפשר להכנס לזה דרך גלגל השיניים שבתחתית המסך.

קהל -> משתמשים פעילים

המסך הזה מראה לנו כמה משתמשים נכנסו לפחות לסשן אחד בתקופת התאריכים המוגדרת. אפשר לבחור משתמשים ליום אחד, שבוע או קבוצת תאריכים אחרת. ככל שיש יותר גולשים שמגיעים לאתר, יהיה לנו גידול לאורך הזמן של הגולשים.

קהל -> דמוגרפיה -> סקירה כללית

המסך הזה מראה לנו מידע על הגיל והמגדר של הגולשים שלנו.

קהל -> תחומי עניין -> סקירה כללית

במסך הזה נראה את תחומי העניין של הגולשים באתר שלנו.

מה אפשר לעשות עם המידע הזה?

קודם כל, אנחנו רוצים לראות שאנחנו מביאים את האנשים הנכונים לאתר שלנו. מעבר לזה, המידע יכול להשפיע על התוכן שאנחנו מפרסמים באתר שלנו.

קהל -> גיאוגרפי -> מיקום גאוגרפי

במסך הזה נוכל לראות מאיפה מגיעים הגולשים לאתר שלנו ברמת המדינה והעיר. בישראל אנחנו רואים את הפירוט לפי מחוזות ולא לפי ערים. הנתונים המוצגים כברירת המחדל הם של המשתמשים. אפשר לשנות את הנתונים על ידי התפריט הנפתח ולהציג על המפה נתונים אחרים כמו מספר המשתמשים החדשים או נתוני מסחר אלקטרוני.

אם למשל אנחנו רואים איזור שיש בו אחוז גבוה של רכישות, אבל אחוז נמוך של תנועה, ננסה לפרסם ולהביא ממנו יותר תנועה כי הוא איזור פוטנציאלי לרווח.

קהל -> התנהגות

תחת תפריט התנהגות אפשר לראות כמה משתמשים חדשים לעומת משתמשים שחזרו לאתר יש לנו. אפשר לראות לאורך זמן האם הגולשים חוזרים אל האתר שלנו או לא.

קהל -> טכנולוגיה

כאן תמצאו באיזה דפדפנים ומערכות הפעלה משתמשים הלקוחות שלכם. למה זה טוב, כי אם יש דפדפן מסויים שהוא פחות נפוץ, אבל הגולשים שלכם משתמשים בו, תרצו לוודא שהאתר שלכם נראה טוב בדפדפן הזה.

קהל -> נייד

פה נראה מה המכשירים שמהם רואים את האתר שלנו, מחשבים או ניידים. כמו בסעיף הקודם, אם יש לנו קהל גדול ממכשיר מסויים, נוודא שהחומרים שלנו נראים בו טוב. אם יש לנו למשל, אחוז נטישה גבוה בנייד לעומת המחשב, אולי משהו לא עולה טוב בתצוגה בנייד ונרצה כמובן לתקן את זה.

דו"ח צירוף משתמשים

דוח צירוף משתמשים מאפשר לנו להשוות את הביצועים של ערוצי שיווק שונים ולגלות איזה מקור שולח לנו את התנועה הכי איכותית. זה יכול לתת לנו תמונה לגבי המקור שכדאי להשקיע בו את מאמצי השיווק.

איך גוגל אנליטיקס מזהה את המקור של המגיעים לאתר?

כשגולש מגיע לאתר, הקוד של גוגל אנליטיקס מזהה כמה משתנים לגבי הדף שממנו הגיע הגולש. זה כולל שלושה משתנים: ערוץ (מדיום), מקור וקמפיין.

ערוץ הוא הדרך שדרכה הגיע אלינו הגולש. למשל: אורגני, CPC, הנייה, אימייל ואחרים.

תנועה אורגנית מגיעה מהופעות של האתר במנוע חיפוש בתוצאות האורגניות.

CPC היא תנועה שמגיעה מקמפיין ממומן, למשל קמפיין של גוגל.

הפנייה היא לחיצה על קישור מאתר אחר, אבל לא מנוע חיפוש.

אימייל זו תנועה שהגיעה כמובן מתוך מיילים.

מקור נותן לנו יותר מידע לגבי המדיום שהגיעו ממנו.

למשל, אם המדיום שלנו הוא הפנייה, אז המקור יהיה הכתובת שממנו הגיעו לאתר שלנו.

כדי לזהות מאיפה מגיעים אלינו הכי הרבה גולשים נשלב את המדיום עם המקור ונראה איפה מספר המשתמשים הכי גדול דרך תפריט צירוף משתמשים -> כלל התנועה -> מקור/אמצעי הגעה לאתר.

זה לא אומר שזו התנועה הכי איכותית שלנו, זה רק אומר שזה מקור ששלח הכי הרבה תנועה.

איך אפשר לראות תנועה איכותית? למשל לפי אחוזי נטישה. תנועה שלא יוצאת מייד מהאתר, אלא מבצעת בו פעולות, היא תנועה איכותית יותר. איך רואים את הנתון הזה בקלות?

1. נבחר תצוגת השוואה.

2. נבחר להשוות את שיעור היציאה.

3. נראה את הנתונים לגבי מקורות התנועה שלנו.

קל לראות בנתונים שיש לנו פה שהתנועה שמגיעה מאתר baidu בעלת שיעור יציאה גבוה מאוד ושיש לנו תנועה יותר איכותית שמגיעה מהמיילים. אולי התנועה משם מגיעה לעמוד שלא מתאים לגולשים.

אם נרצה לצמצם את הנתונים ולראות מה מצב התנועה האורגנית שמגיעה אלינו, נוכן לסנן את הנתונים לתנועה האורגנית.

נוכל לראות בקלות את התנועה האורגנית הכי איכותית שיש לנו.

דו"ח התנהגות

גוגל אנליטיקס משתמש בקוד שאנחנו שמים באתר כדי לאסוף מידע. כל פעם שמישהו נכנס לעמוד הקוד לוקח את המידע ומעביר לגוגל אנליטיקס שמשתמש במידע הזה כדי ליצור את דוחות ההתנהגות.

למשל נוכל לראות כמה פעמים נכנסו לכל עמוד באתר שלנו.

התנהגות -> תוכן אתר -> כל הדפים

כאן נראה כמה פעמים צפו בכל דף באתר לפי כתובת העמוד. נוכל לראות את המידע בתורה נוחה יותר לפי כותרת העמוד על ידי שינוי המאפיין העיקרי לכותרת הדף.

נוכל לראות מה זמן הביקור הממוצע בעמוד ומה שיעור היציאה מהעמודים. הנתונים האלה מראים לנו את רמת המעורבות של הגולשים בעמודים. נראה איזה תוכן צריך שיפור באתר כדי לגרום לגולשים ליותר מעורבות.

התנהגות -> תוכן אתר -> התעמקות בתוכן

בדוח הזה נראה את הנתונים כשהם מסודרים לפי מבנה האתר שלנו. נוכל ללחוץ על תיקיה כדי לראות מה קורה בדפים שנמצאים בתוך התיקיה הזאת. זה יעיל כשהאתר שלנו מחולק לקטגוריות ואנחנו רוצים לראות מה קורה בכל קטגוריה.

התנהגות -> תוכן אתר -> דפי נחיתה

בדוח הזה נראה מה הדפים הראשונים שאליהם הגיעו באתר שלנו. זה העמוד הראשון שנצפה על ידי הגולש בסשן. נוכל לראות מה שיעור היציאה מהעמודים שראשונים שמגיעים אליהם. שיעור יציאה גבוה בעמוד מראה שהעמוד פחות רלוונטי לגולשים.

התנהגות -> תוכן אתר -> דפי יציאה

הדוח הזה מראה לנו את העמודים שדרכם הגולשים יצאו מהאתר. אנחנו יכולים לראות כאן למשל, האם הרבה אנשים מגיעים לעמוד של עגלת הקניות ויוצאים משם ללא רכישה.

התנהגות -> אירועים

דוח אירועים מראה לנו איך הגולשים מתנהגים עם ארועים שונים באתר. למשל גולשים שלחצו לראות וידאו או הורידו קובץ. כדי להשתמש בדוח הזה אנחנו צריכים קוד נוסף באתר וזה כבר מתקדם יותר מדוחות הבסיס שאנחנו מדברים עליהם כרגע.


המידע שדיברנו עליו כאן יכול לתת תמונת מצב על הביצועים של האתר שלכם ולכוון אתכם למקומות שבהם כדאי להשקיע. כדאי לעבור לפחות פעם בשבוע על הדוחות כדי לעקוב אחרי שינויים ולבצע אופטימיזציה.

בהצלחה,

קרן

חלק רביעי >> נתונים של קמפיין

הפסיכולוגיה של השכנוע

איך מגדילים רכישות וגורמים ללקוחות להגיד כן?

ששת העקרונות של צ'יאלדיני שכל בעל עסק חייב להכיר

ששה עקרונות

ששה עקרונות ששינו את עולם השיווק ההבנה איך עובד הראש שלנו כשאנחנו באים לבצע פעולה ואיך אפשר להשפיע על החלטות של אנשים.

איורים

בספר משולבים איורים שממחישים את הסיפורים שמספר צ'יאלדיני.

רק העיקר

הספר מכיל את תמצית הספר, רק את מה שחשוב לדעת כדי להבין את העיקרון וליישם אותו. וכמובן הכל בעברית.

כתיבת תגובה