שלושה עקרונות להצלחה של אתר עסקי

שלושה עקרונות להצלחה של אתר עסקי

האתר שלך הוא הכלי השיווקי הכי חזק שיכול להיות לך באינטרנט. לכן מאוד חשוב לבנות את האתר שלך בצורה הכי מקצועית ולתת לו לקדם את העסק שלך ולא לשבת בחוסר מעש.

בעלי עסקים מוציאים עשרות ומאות אלפי שקלים על החנות או המשרד שלהם ולא מוכנים להשקיע סכום הרבה יותר קטן בנכס שיכול להביא להם לפחות את אותו מספר הלקוחות.

יש הרבה חברות שבונות אתרים ויש גם כלים חינמיים שאפשר לבנות בהם אתר, כמו wix למשל. אבל מה שחשוב לא פחות מהבנייה של האתר והניראות שלו זה שיהיו בו המרכיבים הנכונים שגורמים ללקוחות להגיב אליכם ולרכוש מכם.

מה המטרה של האתר שלך

הדבר הראשון שנדבר עליו הוא המטרה של האתר. את המטרה של האתר אנחנו מגדירים בשלב התכנון. אתה חייב לדעת מה הלקוחות מקבלים כשהם מגיעים לאתר שלך. ואפילו ברמה של מה הם מקבלים מכל עמוד באתר שלך. כשבונים את האתר צריך לדעת איך כל מה שבאתר מוביל למטרה שאנחנו רוצים.

מטרות יכולה להיות מידע שעוזר ללקוח לרכוש, הרשמה לרשימת תפוצה, קביעת פגישה, רכישה או כל מטרה אחרת.

בכל עמוד אנחנו צריכים לחשוב – מה חשוב לנו שיהיה בעמוד, מה המטרה שלו והאם מה שיש בו מוביל למטרה.

כשאנחנו יודעים מה המטרה, אנחנו יכולים לבנות נכון את העמוד שמוביל אליה. אנחנו יכולים להכניס את המרכיבים הנכונים ואת הטקסט הנכון. אנחנו יכולים לבנות את העמוד לפי האורך של הטקסט שיהיה בו ולפי האמצעים הויזואלים שאנחנו רוצים.

אם יש לך, למשל, אתר שמוכר מוצרים. המטרה שלך היא שהוא יוכל לעשות את זה בקלות ובלי להסתבך. שהוא יבין בדיוק מה המוצר שהוא מקבל ושהמידע שיהיה לו יעזור לו לקבל את ההחלטה על הרכישה.

אם לא תצליח לשכנע את הגולש שהמקום הנכון לבצע בו את הרכישה הוא האתר שלך, הוא פשוט ילך למקום אחר. ויש עוד הרבה כאלה.

כמה מידע אתה נותן באתר שלך

בלי קשר למטרות של האתר שלך, הגולשים מצפים למצוא באתר את כל המידע שהם צריכים. כלומר לקבל תשובות לשאלות שיש להם בצורה פשוטה, קצרה ובלי פרטים מיותרים. באתר צריכה כמובן להיות אפשרות ליצור קשר ולשאול עוד שאלות אם יש צורך בזה.

השאלות המרכזיות שיש כשמגיעים לאתר היא: מה יש לכם להציע ומה התועלת שיוצאת לגולש מהאתר שלכם. ולכן המידע הזה צריך להופיע בעמוד הראשון שלכם מעל לקו הגלילה. אל תתנו לגולש להתחיל לחפש את המידע הזה. זה צריך להיות הדבר הראשון שהוא רואה.

תסתכלו למשל על האתר של wix. הוא משתנה כל הזמן, אבל כל הזמן הם שומרים על העקרון של העיקר מעל ל-fold. הקו של הגלילה. כל פעם כשאתם גוללים את המסך יש תועלת אחרת של המוצר וקריאה לפעולה – התחל עכשיו.

עוד אתר לדוגמא הוא האתר של ניל פתאל. מיד בפתיחה מזמינים אותך לפעול, לראות איך המתחרים שלך מדורגים לפניך. זה מייד נותן את המוצר שלהם.

דרך מצויינת להעביר מידע ללקוח היא דרך עדויות של לקוחות אחרים. ברור הרי שאתם שמים באתר רק את מי שאומר עליכם דברים טובים, ועדיין, כשמישהו אחר אומר את זה עליכם, זה נשמע הרבה יותר אמין. על פי מחקר של אתר מרקטו, רק 33% מהגולשים מאמינים למה שאתם אומרים על עצמכם, אבל 92% מאמינים למה שאחרים אומרים עליכם.

אם יש לכם אתר מכירות, האתר כמובן צריך לתת כמה שיותר מידע רלוונטי על המוצר. אם גולש בה לקנות מוצר ונשארה לו שאלה בלי מענה, הוא יעבור לאתר אחר כדי למצוא תשובה. זאת יכולה להיות שאלה שקשורה למוצר, למדיניות החזרה או למשלוח. זה לא משנה. ככל שיהיו יותר תשובות, יגדל אחוז הרכישה באתר.

באתר מכירו תכמובן יש השפעה גדולה גם לתמונות שיש באתר. ככל שהן תהינה שאיכות טובה יותר, זה יתן יותר מוטיבציה ללקוח לרכוש.

אתר ברור וקל לניווט

הדבר האחרון שנדבר עליו הוא הסדר של האתר.

גם אם יש לכם מטרה לאתר, והוא מכיל את כל המידע, אם אי אפשר למצוא כל דבר בקלות ובצורה אינטואיטיבית, חבל על העבודה.

שמרו באתר שלכם על עיצוב נקי וקשור למותג שלכם. בדרך כלל, דברים "שמגניבים ויזואלית" לא תורמים לנוחות השימוש באתר ואפילו מפריעים כשמדובר בגלישה מסלולרי. הם גם בדרך כלל מורידים את המהירות שבה נטען האתר.

המטרה היא לא להדהים את הלקוחות, המטרה היא להשיג יותר לקוחות. ואם משהו מפריע לזה, הוא פשוט לא צריך להיות באתר.

התפריט של האתר הוא חשוב. צריך לתכנן אותו כך שהגולשים יוכלו להגיע בקלות לכל מקום באתר ויוכלו לדעת לבד איך למצוא את מה שהם רוצים. אם יש לכם צורך בהרבה קישורים שמנווטים באתר, אפשר לבנות תפריטי משנה. העיקר שיהיה ברור איך מגיעים לכל מקום והעמוד לא יהיה עמוס.

עוד דבר חשוב על ניווט באתר, אם יש דף אחד שמדבר על מידע שיש בדף אחר, חשוב לעשות קישור לדף עם המידע. זה טוב גם לגולש שיכול להגיע בקלות למידע נוסף רלוונטי וגם לגוגל, כי זה עושה הקשר הגיוני בין עמודים.

מה עכשיו?

אם יש לכם אתר, כנסו אליו. תראו אם הוא עונה על שלושת הדברים שדיברנו עליהם. תנו למישהו שלא מכיר את האתר שלכם להכנס אליו.

כמה זמן לקח לו להבין מה אתם מציעים? כמה זמן לקח לו להבין שכדאי לו להשאר באתר? אם זה לוקח יותר מכמה שניות, נסו לחשוב איך אתם יכולים לעשות את זה יותר טוב.

אם אין לכם אתר, כדאי לכם לשבת ולחשוב לפני שמתחילים לבנות את האתר. האתר הוא לא מטרה, הוא אמצעי. אמצעי לחשיפה ובסופו של דבר ליותר לקוחות ומכירות. אז תדאגו לבדוק שהוא עושה את זה.

מילה אחרונה

רוצים שנבנה לכם אתר?

רוצים ייעוץ לגבי האתר שלכם?

מוזמנים ליצור קשר ולהשאיר פרטים. נחזור אליכם בשמחה.

בהצלחה,

קרן

 

 

כתיבת תגובה